تدوین سند ارتقا وضعیت زنان در استان یزد/ طرح‌های افزایش بنیان خانواده در بافق حمایت می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: برای نخستین بار سند ارتقا وضعیت زنان در روز ملی خانواده در استان یزد رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، فاطمه دانش یزدی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد در حاشیه همایش تحکیم بنیان خانواده در بافق از تدوین سند ارتقا وضعیت زنان برای اولین بار در استان یزد خبر داد و افزود:در این سند مسائل مختلف در حوزه‌های خانواده اعم از اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در طیف‌های مختلف با رویکرد اشتغال، کارافرینی، ورزش، سلامت و بهداشت تدوین می‌شود.

او با بیان اینکه این سند همزمان با ۲۵ذی الحجه روز ملی خانواده رونمایی می‌شود گفت:با تدوین این سند یک برنامه راهبردی و عملیاتی برای دستگاه‌های اجرایی مشخص می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد همچنین نیمی از جمعیت استان را متشکل از بانوان برشمرد و ادامه داد:باتوجه به فعالیت بانوان در حوزه‌های مختلف اعم از عدالت جنسیتی امروز حضور آن‌ها در جامعه در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، فرآوری و به خصوص کارآفرینی به وضوح دیده می‌شود.

دانش یزدی حضور بانوان در کارآفرینی و اشتغال را پر رنگ و مستمر بیان کرد و گفت:ورود آن‌ها به فناوری توانسته چرخه جدیدی از اقتصاد خرد خانگی ایجاد کند.

او تصریح کرد:خانواده‌های آسیب دیده، آسیب پذیر و در معرض آسیب طبق برنامه‌های دولت در بحث دستگاه‌های بهزیستی و کمیته امداد تسهیلاتی بلاعوض به آن‌ها تعلق میگیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد:در قالب زنان سرپرست خانوار و دختران هرگز ازدواج نکرده، تفاهم نامه طرح حمایتی دولت برای اختصاص تسهیلات کم بهره توسط بانک صندوق مهر انعقاد شده است.

دانش یزدی گفت:در این رابطه با بانک رفاه کارگران تفاهم نامه‌ای منعقد شده است که سهمیه‌ای به استان‌ها داده شده تا نسبت به آمار جمعیتی و بیکاری بانوان تسهیلات به آن‌ها ها اختصاص می‌یابد.

محمد زاده رحمانی فرماندار بافق نیز در حاشیه این همایش گفت:سعی داریم با برنامه‌های متنوع در شهرستان در جهت افزایش مهارت‌های زندگی هم در بدنه دولت و هم در جهت افزایش بنیان تحکیم خانواده سیاست گذاری کنیم.

او ادامه داد:دانشگاه ها، مرکز آموزش فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش و برخی از سازمان‌های مردم نهاد را درگیر کرده ایم و از طرح و برنامه آن‌ها پشتیبانی می کنیم.

انتهای پیام/ص

سند ارتقا وضعیت زنان در استان یزد تدوین می شود

برچسب ها: خانواده ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار