روسیه رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل شد

روسیه از امروز به مدت یک ماه ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده می‌گیرد.

روسیه رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با پایان ماه اوت و ریاست دوره‌ای لهستان در شورای امنیت سازمان ملل، روسیه به مدت یک ماه [سپتامبر] ریاست دوره‌ای این نهاد بین المللی را برعهده گرفت.

ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل یک ماهه است و بر اساس حرف اول نام انگلیسی کشور‌های عضو این شورا، ریاست تغییر می‌کند. در ماه اوت لهستان ریاست را بر عهده داشت و قرار است روسیه در ماه سپتامبر تصدی این نهاد را به مدت یک ماه بر عهده بگیرد.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد برنامه کاری این کشور به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت را به اطلاع خبرنگاران رساند. گفته می‌شود روسیه برنامه غنی برای نشست‌های این شورا تهیه کرده است. همچنین وی از احتمال حضور سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در تعدادی از نشست‌های این شورا خبر داد.

ریاست دوره‌ای روسیه، در عین حال، همزمان با هفتاد و چهارمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل است که قرار است در تاریخ ۱۷ سپتامبر آغاز شود.

شورای امنیت سازمان ملل متشکل از ۱۵ کشور عضو، از جمله پنج عضو دائم و ده عضو موقت است که برای یک دوره دو ساله انتخاب می‌شوند. روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار