وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی خود اعلام کرد اقدامات آمریکا سبب خواهد شد ایرانی‌ها مجبور به کاهش تعهدات برجامی خود شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد اقدامات واشنگتن، ایرانی‌ها را مجبور خواهد کرد پایبندی خود به توافق هسته‌ای (برجام) را کاهش دهند.

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ایرانی خود، محمدجواد ظریف گفت: ما بر لزوم نابودی تروریسم در سوریه و آماده‌سازی شرایط مناسب برای بازگشت مهاجران سوری به کشورشان تأکید کردیم.

وی درباره ارتقای سطح روابط تجاری تهران-مسکو گفت روابط تجاری میان دو کشور با رشد ۱۷ درصدی روبه‌رو بوده است.

لاوروف تاکید کرد: «ایران و روسیه با افزایش فشار‌های آمریکا مواجهند که هدف آن مسدود کردن تجارت خارجی ایران است و توافق شد روابط تجاری دو کشور (ایران و روسیه) گسترش پیدا کند».

وزیر خارجه روسیه افزود: همه توافق‌ها باید اجرا شوند؛ به ویژه توافق‌هایی که شورای امنیت به تصویب رسانده است.

وی با اشاره به اینکه روسیه پیش از این، طرح امنیت منطقه خلیج فارس را ارائه کرده است، گفت مشکلات منطقه باید از طریق گفت‌وگو حل شود. طرف ایرانی تأکید کرد که برای گفت‌وگو آمادگی دارد و ما از هر گونه پیشنهاد درباره ایران استقبال می‌کنیم.

وزیر خارجه روسیه با تأکید بر اینکه مسکو به همراه فرانسه برای نجات توافق هسته‌ای تلاش می‌کند، افزود هدف از برخی طرح‌ها ایجاد مشکلات در منطقه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، برجام ، تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار