لاوروف: عملیات سوریه در ادلب توافقات با ترکیه را نقض نمی‌کند

وزیر خارجه روسیه گفت عملیات ارتش سوریه در ادلب که با پشتیبانی مسکو انجام می‌شود، توافق‌ها با ترکیه را نقض نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد حمله به ادلب، آخرین پایگاه تروریست‌ها در سوریه که با پشتیبانی مسکو انجام شد، هیچ گونه توافقی را با ترکیه نقض نمی‌کند.

طبق اعلام سرگئی لاوروف، گروه‌هایی که شورای امنیت سازمان ملل آن‌ها را تروریستی قلمداد کرده، شامل توافقات نمی‌شوند.

وی در ادامه افزود: روسیه با شرکای ترکیه‌ای خود، در خصوص ضرورت تشکیل نواری خالی از سلاح در منطقه ادلب برای تضمین سلامت غیرنظامیان گفت‌وگو می‌کند تا گروه‌های مسلح به پایگاه‌های ارتش سوریه و نیرو‌های روس در حمیمیم حمله نکنند.

وزیر خارجه روسیه همچنین با بیان اینکه حملاتی که تروریست‌ها به انجام می‌رسانند، از بالای نقاط نظارتی نیرو‌های ترکیه می‌گذرد، از رسانه‌ها و جامعه جهانی خواست تا به شایعاتی که گروه موسوم به «کلاه سفیدها» منتشر می‌کنند، توجهی نکنند.

سرگئی لاوروف همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت روسیه از هیچ طرفی نخواسته تا مذاکراتی را برای احیای چارچوب گروه هشت آغاز کند.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: ما از هیچ طرفی نخواستیم تا این موضوع را مطرح کند. من پیش از این هم گفته ام ما از این موضوع از طریق اظهاراتی که از سوی همتایان غربی مان انجام شده، مطلع شدیم. ما با هیچ کسی در خصوص این موضوع تماس نگرفتیم و قصد انجام چنین کاری را هم نداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار