مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل:

۲۵۰ هزار دانش آموز اردبیلی مهرماه امسال راهی مدارس می‌شوند

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سال تحصیلی جدید با حضور ۲۵۰ هزار دانش آموز اردبیلی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مهرماه امسال با حضور ۲۵۰ هزار دانش آموز و ۱۹ هزار فرهنگی در قریب به ۱۰ هزار کلاس درس کلید خواهد خورد.

او با بیان اینکه پروژه مهر در ۳ هزار و ۳۹۳ مدرسه استان اردبیل در حال اجرا است افزود:پروژه مهر ۹۸ برای آماده سازی مدارس استان اردبیل جهت شروع سال تحصیلی جدید در مناطق ۱۹ گانه استان به جدیت در حال پیگیری است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: ۳۲ پروژه عمرانی، آموزشی، ورزشی و فرهنگی از هفته دولت تا شهریور ۹۸ افتتاح خواهد شد.

ناصری افتتاح ۲۰ مدرسه با تجهیزات کامل آموزشی و پرورشی و ۱۲ سالن ورزشی و نمازخانه با اعتبار هزینه شده ۴۲ میلیارد تومان را از دیگر اقدامات انجام شده و در حال اجرا طی هفته دولت تا مهر ۹۸ در راستای شروع مهری پر مهر مهم عنوان نمود.

او از اجرای پروژه حذف بخاری‌های نفتی از مدارس در قالب استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی مدارس در ۷۳۵ کلاس درس روستایی خبر داد و افزود: در قالب پروژه ملی حذف مدارس خشتی و گلی از سیستم آموزشی کشور، ۳ باب مدرسه خشتی و گلی در استان جای خود را به ۳ مدرسه جدید الاحداث داد و مهرماه امسال ما مدرسه خشتی و گلی در استان نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ارسال تجهیزات آموزشی، ورزشی، بهداشتی و پرورشی به مدارس در قالب کاروان‌های تجهیزات به مناطق ۱۹ گانه استان را در روز ۲۵ شهریور یادآور شد و گفت: ارزش ریالی این تجهیزات بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که بر اساس احصای نیاز‌های مناطق توزیع خواهد شد.

ناصری اعتبار هزینه شده در قالب تعمیر، بهسازی و زیباسازی مدارس استان را ۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: علاوه بر این اعتبار خیرین و اولیای مدارس هم در این راستا نقش فعالی داشته و دارند.

او با اشاره به عدم مشکل در تامین نیروی انسانی برای شروع سال تحصیلی جدید، سازماندهی مناسب نیروی انسانی را در رفع کمبود نیروی انسانی در برخی دوره‌ها موثر برشمرد و خاطر نشان کرد: عدالت آموزشی و انسداد مبادی بیسوادی از اولویت‌های آموزش و پرورش استان است که به جد پیگیری می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل پوشش تحصیلی ۹۹.۵۳ درصدی در دوره ابتدایی و ۹۴ درصد در متوسطه دوره اول را در راستای تامین عدالت آموزشی خواند و عنوان کرد: تمام تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان براین است که هیچ موردی از محرومیت در رابطه با آموزش‌های عمومی که اجباری است نداشته باشیم.

انتهای پیام/ح

اجرای پروژه مهر در ۳ هزار مدرسه استان اردبیل

برچسب ها: دانش آموزان ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار