​ معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت مطرح کرد؛

برگزاری نمایشگاه‌های مهر با هدف تامین لوازم التحریر قیمت مناسب

قبادی گفت: نمایشگاه‌های مهر از پانزدهم شهریور ماه با هدف تامین لوازم التحریر با قیمت‌های مناسب آغاز به کار می‌کنند.

برگزاری نمایشگاه‌های مهر با هدف تامین لوازم التحریر قیمت مناسببه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت،​ معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: نمایشگاه‌های مهر از پانزدهم شهریور ماه با هدف تامین لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان با قیمت‌های مناسب آغاز به کار می‌کنند.

وی با اعلام این خبر گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، زمان برگزاری نمایشگاه‌ها در سراسر کشور یکسان نیست و مسئولیت در این حوزه به عهده استانداری هاست و به فراخور وضعیت هر استان، مسئولان شرایط برگزاری نمایشگاه را تدوین می‌کنند.

 قبادی با تاکید بر اینکه لوازم التحریرمورد نیاز در سال جاری در پرمصرف‌ترین ماه سال یعنی مهر تامین شده است، افزود: اقدامات لازم در این حوزه انجام شده است و به دنبال تامین منابع مالی مناسب بانکی با کمترین سود و بهره برای تداوم روند تولید در سال جاری هستیم.

وی در خصوص دفاتر ارزان قیمت دولتی نیز گفت: ۱۵ میلیون دفترچه با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی تولید شده است که این حجم دفترچه در شبکه‌های منتخب و در میان گروه‌های منتخب توزیع خواهد شد.

 قبادی ادامه داد: بیش از ۲ میلیون و سیصد هزار دفترچه به اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق می‌گیرد و در عین حال برای ۱۰ استان متر برخوردار، ۵۰ درصد از دفاتر دولتی تخصیص داده می‌شود.

به گفته وی این دفاتر در استان‌های کردستان، لرستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، خراسان جنوبی، ایلام، بوشهر، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد از جمله این استان‌ها هستند.

معاون وزیر صمت افزود: توزیع دفاتر در این استان‌ها با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و بر حسب تعداد دانش آموزان این مناطق صورت می‌گیرد تا این افراد بتوانند با قیمت‌های ترجیحی نیاز خود را تامین کنند.


بیشتر بخوانید: ۷۰ درصد از مایحتاج لوازم التحریر کشور تامین شد/خودکفایی در صنعت نوشت افزار با حمایت پتروشیمی ها 


وی گفت: دفترچه‌های باقیمانده در سایر استان‌ها بر حسب تعداد دانش اموزان به تعاونی‌ها و فروشگاه‌های منتخب داده می‌شود تا از بازار ازاد سر درنیاورند.

 قبادی تاکید کرد: نظارت لازم در این حوزه در حال انجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار