دستگیری بیش از ۳ هزار نفر به اتهام قاچاق کالا و ارز در خراسان رضوی

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشهد گفت: سه هزار و ۳۳ نفر به عنوان متهم قاچاق کالا و ارز در چهار ماه نخست امسال در خراسان رضوی دستگیر شده اند.

دستگیری بیش از ۳ هزار نفر به اتهام قاچاق کالا و ارز در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رسول فرزادفر دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی در چهارمین نشست این کمیسیون گفت: این تعداد متهم بازداشت شده قاچاق کالا و ارز در خراسان رضوی نسبت به متهمان دستگیر شده همین حوزه ظرف مدت مشابه پارسال شش درصد بیشتر شده اند.

او شمار باند‌های متلاشی شده قاچاق کالا و ارز در خراسان رضوی را نیز در چهار ماه نخست امسال ۱۸ مورد اعلام و تصریح کرد: این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش یافته است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: ظرف همین مدت ارزش ریالی کشفیات یک هزار و ۸۷ میلیارد ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۴ درصد بیشتر است. سهم دستگاه‌های کاشف از میزان کل کشفیات نیز شامل پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۷۸.۳ درصد، سازمان صنعت، معدن و تجارت ۱۰ درصد، گمرک ۶.۸ درصد و مرزبانی خراسان رضوی نیز ۴.۴ درصد بوده است.

 
فرزاد فر تعداد کل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز را در اداره کل تعزیزات حکومتی خراسان رضوی هزار و ۳۳۲ فقره، شمار محکومان دادگاه‌ها را ۹۷۰ نفر و تعداد پرونده‌هایی را که متهمان آن‌ها تبرئه شده اند ظرف چهار ماه نخست امسال ۱۷۹ فقره پرونده اعلام کرد و افزود: همچنین جریمه تعیین شده در این مدت برابر ۸۲ میلیارد ریال بود که از این مقدار ۲۳ میلیارد ریال معادل ۲۹ درصد آن وصول شده و از نظر مقدار وصولی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد کاهش یافته است.

او با اشاره به تعداد کل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در اداره کل گمرک خراسان رضوی در سال جاری نیز تصریح کرد: تعداد این پرونده‌ها ۴۸۷ فقره به ارزش کل ۷۴ میلیارد ریال بود که از نظر تعداد پرونده‌ها نسبت به مشابه سال قبل ۱۵۵ درصد و از نظر ارزشی ۱۳۷ درصد افزایش یافته است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: در چهار ماه نخست سال جاری ۹۸۵ پرونده شامل ۸۸ فقره خروجی و ۸۹۷ فقره ورودی به ارزش کل ۸۰۱ میلیارد ریال توسط پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شد. این آمار از نظر تعداد کل پرونده‌ها ۳۰ درصد و از نظر ارزشی ۴۶ درصد افزایش داشته است.

فرزاد فر به کشفیات کالا‌های ممنوعه نیز اشاره کرد و افزود: ظرف چهار ماه نخست امسال ۵۶ هزارو ۶۸۸ بطری و قوطی انواع مشروبات الکلی به ارزش ۳۶ میلیارد ریال کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد پنج درصد افزایش، ولی از نظر ارزشی ۳۸ درصد کاهش داشته است. ارزش ریالی کل کالا‌های ممنوعه مکشوفه در این مدت ۴۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کمتر است.

او تصریح کرد: مقدار کل فرآورده‌های نفتی مکشوفه در چهار ماه نخست امسال هم ۴۲۸ هزار لیتر بود. این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش داشته و همچنین برای نفت گاز با ۳۹ درصد کاهش همراه بوده است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی به آمار کشفیات ارز نیز اشاره کرد و گفت: ظرف چهار ماه نخست امسال یک میلیون دلار آمریکا، ۱۳۷ میلیون دینار عراق، ۳۹۷ هزار روپیه پاکستان، ۲۲۹ هزار یورو و ۹۰۰ میلیون ریال ایران کشف و ضبط شده است. همچنین در این مدت ۱۰۲ پرونده ارزی در سازمان تعزیزات حکومتی خراسان رضوی تشکیل شده که در مجموع ۹۰ پرونده آن به صدور حکم محکومیت برای مجرمان منجر شده است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

۱۰۲ پرونده ارزی در سازمان تعزیزات حکومتی خراسان رضوی تشکیل شده است

برچسب ها: دادگستری ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار