اعزام ۲۷۰ مبلغ به مناطق مختلف ملایر

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: در دهه اول محرم ۲۷۰ مبلغ به مناطق مختلف این شهرستان اعزام می‌شوند.

اعزام ۲۷۰ مبلغ به ملایربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام حسین گروسی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: پاسخگویی به مسائل شرعی تبیین و تشریح قیام عاشورا و فلسفه ماه محرم و برگزاری نماز جماعت از جمله برنامه‌های روحانیون در ایام ماه محرم در مناطق مختلف شهرستان ملایر است.

او با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با مبلغان و هیات های مذهبی در  شهرستان گفت:  برنامه‌های در خصوص برگزاری برنامه‌های محرم و جلسات تبیین و تشریح با مسئولان هیات های مذهبی  برگزار شده است.

حجت الاسلام گروسی از برگزاری بیش از ۵۰ مورد گفتمان دینی با موضوع اهداف قیام عاشورا در مساجد، موسسات قرآنی، خانه‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی ـ تبلیغی شهرستان خبر داد و گفت: هماهنگی لازم با هیات های مذهبی در خصوص نصب پلاکارد‌ها و بنرهایی‌ها در شهرستان انجام شده است.

او در ادامه از برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان در عصر تاسوعا در ملایر خبر داد و گفت: این تجمع بزرگ با حضور هیات های مذهبی و دستجات سینه‌زنی و عزاداری در میدان امام حسین (ع) ملایر برگزار خواهد شد.

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری مراسم احیای شب عاشورا خبر داد و افزود: این برنامه با تلاوت قرآن با حضور قاریان و مردم در سطح شهرستان در حسینیه‌ها و مساجد برگزار خواهد شد.

گروسی اضافه کرد: به روحانیون و مبلغان و سخنرانان نیز تاکید شده به تبیین و تشکیل حدیث ثقلین پرداخته و فلسفه قیام عاشورا را برای مردم تبیین کند.

او  برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، اقامه نماز ظهر عاشورا، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در مکان‌های مختلف شهرستان، همایش احلی من العسل در بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌های ایام ماه محرم دانست.

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به اینکه ۲۵۳ هیات دارای مجوز در مناطق شهری و روستایی ملایر فعالیت دارند، ادامه داد: از این تعداد ۱۷ هیات مربوط به بانوان است و تعداد زیادی از این هیات‌ها به صورت خانگی فعالیت دارد.

انتهای پیام/ب

برگزاری بیش از ۵۰ مورد گفتمان دینی در ملایر

برچسب ها: مبلغ ، ماه محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.