بورس کالا بهترین بازار برای عرضه زعفران است

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمان گفت: وجود دلال‌ها و واسطه‌های فراوان بازار زعفران یکی از مهمترین مشکلات فروش این محصول می باشد و ما معتقدیم بورس کالا بهترین بازار برای عرضه زعفران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا ایرانمنش مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمان امروز  با علی صادق زاده فرماندار زرند دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که با حضور معاون عمرانی فرماندار، بخشداران تابعه و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همراه بود، مسائل و مشکلات کشت، تولید و همچنین موضوع ایجاد بسترعرضه زعفران زرند در بورس کالای ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیرکل امور روستایی استان کرمان در این نشست با اشاره به سطح زیر کشت قریب هزار و ۳۵۰ هکتاری زعفران در استان، رتبه اول سطح زیر کشت این محصول را در بین دیگر شهرستان‌های کرمان، شهرستان زرند معرفی کرد.

رضا ایرانمنش با برشمردن زعفران به عنوان محصول استراتژیک و یکی از مهم‌ترین و پرارزش‌ترین محصولات صادراتی غیرنفتی کشور، افزود: آمار و ارقام نشان دهنده آن است که تاکنون به طور متوسط سالانه با افزایش سطح زیر کشت با روند رو به رشد تولید و برداشت زعفران در سطح شهرستان زرند مواجه بوده‌ایم و پیش بینی می‌شود امسال نیز شاهد همین روند باشیم.

او در خصوص مشکلات زعفران کاران تصریح کرد: وجود دلال‌ها و واسطه‌های فراوان بازار زعفران یکی از مهمترین مشکلات فروش این محصول می باشد و ما معتقدیم بورس کالا بهترین بازار برای عرضه زعفران است.

مدیر کل امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمان، ضمن ابراز خرسندی از فراهم شدن بستر فروش محصول پسته زرندی در بورس کالا، کاهش هزینه‌های معاملاتی، کشف قیمت عادلانه، شفاف سازی و از بین رفتن معایب روش‌های فروش سنتی و ایجاد بستری مطمئن برای انجام معامله محصولات را از مزایای عرضه زعفران در بورس کالا عنوان کرد و بر لزوم ایجاد زمینه فروش زعفران زرندی نیز در بورس کالا و فرهنگ سازی و تشویق کشاورزان به فروش محصول خود از طریق بورس کالا تاکید کرد.

فرماندار زرند نیز با اشاره به مرغوبیت و کیفیت بالای زعفران زرند، از برداشت بیش از هزار و ۵۰۰ کیلوگرم زعفران طی سال زراعی جاری از مزارع این شهرستان خبرداد.

علی صادق زاده با بیان اینکه لطف خداوند بوده تا در شرایط اقلیمی خشک شهرستان، کشت بسیار مناسب و پربازده زعفران کم آبخواه را در منطقه زرند داشته باشیم، در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و رونق تولید بر برندسازی حداکثری محصول زعفران و رفع مسائل و مشکلات کشاورزان زرندی تاکید کرد.

انتهای پیام/ی

تاکید بر برندسازی حداکثری محصول زعفران زرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار