کمک‌های بشردوستانه پشت سیل تحریم‌ های آمریکا

رئیس جمعیت هلال احمر کشور از کمک ۳ میلیون یورویی کشور‌ها و فدراسیون جهانی به آسیب دیدگان ناشی از سیل کشور خبر داد و گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به سیل زدگان کشور شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در بازدید از خدمات کاروان سلامت طرح نذرآب مستقر درتوزیع لوازم التحریر، بسته‌های معیشتی و مخازن آب در نهنبدان چاه عباس اردونی نهبندان با بیان اینکه تحریم‌ها نباید بر کار‌های بشردوستانه تأثیر بگذارد، گفت: به علت تحریم‌ها و بسته بودن حساب ارزی، فدراسیون جهانی نمی‌تواند این کمک‌ها را برای سیل زدگان واریز کند.

او افزود: اما همت مردم سبب شد مشکلات سیل زدگان در کشور مرتفع شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: همچنین ذخایر و انبار‌های جمعیت هلال احمر که در سیل اخیرتقریبا خالی شدند هم اکنون در حال ذخیره سازی است تا در مواقع بحران برای کمک به مردم ارسال شود.

پیوندی با اشاره به اینکه طرح نذر آب یک از پارسال در استان‌های درگیر با خشکسالی آغاز شد، افزود: در این طرح در ۶۰۲ روستا ۵۰ هزار بسته معیشتی یک ماهه توزیع شد.

او با اشاره به اعزام کاروان‌های سلامت به روستا‌ها در قالب طرح نذر آب گفت: در این کاروان‌ها پزشکان متخصص، عمومی و پرستاران به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح نذر آب در استان‌های درگیر با خشکسالی‌های ۲۰ ساله اجرا می‌شود، افزود: کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان از جمله استان‌هایی هستند که این طرح در ان‌ها اجرا می‌شود.

پیوندی با اشاره به اینکه کاروان سلامت نذر آب هم اکنون در شهرستان مرزی نهبندان مشغول ارائه خدمات است، گفت: خواسته‌های به حق مردم از جمله مشکلات آبرسانی و راه‌های ارتباطی باید توسط ارگان‌های مربوطه مرتفع شود.

وی افزود: ۶۵۰ بسته لوازم التحریر، ۴۵۰ بسته معیشتی و ۱۰ عدد تانکر ۳ هزار لیتری آب در روستا‌های محروم شهرستان نهنبدان توزیع شد.

انتهای پیام/ک

تحریمها، مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه کشور‌ها به سیلزدگان ایران

برچسب ها: هلال احمر ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.