مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از فعالیت ۲۴۵ هیئت دارای مجوز در این شهرستان خبر داد.

فعالیت ۲۴۵ هیئت دارای مجوز در ملایربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام حسین گروسی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر به اعزام مبلغ و مبلغه در مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و افزود: ملایر با وجود اینکه از نظر آمایش سرزمینی رتبه دوم را دارد، اما همواره در بحث اعزام مبلغ و مبلغه در سطح استان همدان رتبه اول را کسب کرده است.

او گفت: در طول سال و در مناسبت‌های مختلف بیش از ۲۲۵ نفر روحانی مبلغ و ۴۵ نفر مبلغه در قالب مستقر، بومی، اعزامی از سوی اوقاف و طرح هجرت از سوی اداره تبلیغات اسلامی ملایر به روستا‌ها و شهر‌ها اعزام می‌شوند همچنین با وجود ۷ حوزه علمیه خواهران و برادران در سطح شهرستان در زمینه اعزام مبلغ مشکلی نداریم.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر ادامه داد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و به منظور هماهنگی در اجرای هرچه بهتر عزاداری‌ها مسئولان هیئات مذهبی شهرستان ملایر بنا به دعوت سازمان تبلیغات اسلامی این شهرستان گردهم آمدند.

گروسی اضافه کرد: مسئولین هیئات مذهبی باید قرآن را محور قرار داده و به نماز اول وقت در برنامه‌های محرم اهمیت دهند تا جوانان شرکت کننده در عزاداری‌ها پی به اهمیت این دو امر بزرگ که نهضت عاشورا زنده کننده آن‌ها است ببرند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه مسئولین هیئات باید در مجالس این ایام از سخنرانان بهره ببرند و تا شب پنجم از دسته روی در خیابان‌ها خودداری کنند، افزود: باید برای برپایی عزاداری همراه با شعور حسینی، از ذبح گاو و گوسفند در معابر خودداری و سعی شود که نذورات مردم را به سوی زدودن آسیب‌های اجتماعی سوق دهند.

گروسی همکاری با نیروی انتظامی را برای برقراری نظم و رعایت نظافت اطراف هیئات خواستار شد و گفت: به منظور جلوگیری از تضییع حق مردم، به دستور دادستان عمومی شهرستان از برپایی هرگونه چادر و ایستگاه صلواتی در معابر عمومی شهر و روستا خودداری می‌شود.

او افزود: همچنین از نیروی انتظامی خواسته ایم که خودرو‌هایی را که گِل‌مالی می‌کنند متوقف کنند، چراکه این کار جزء مصادیق نقص آیین‌نامه بوده و پلیس مجاب است که برخورد قانونی کند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر بیان کرد:انتظار داریم مسئولین هیئت در عزاداری‌ها سلیقه‌ای عمل نکنند چرا که مجالس متعلق به امام حسین (ع) باید طوری برگزار شود که لرزه بر اندام دشمن بیندازد و باید سعی شود مجالس عزاداری امام حسین (ع)، مجالسی ولایی بوده و با شعور حسینی همراه باشد.

انتهای پیام/ب

وجود ۷ حوزه علمیه خواهران و برادران در ملایر

 
برچسب ها: محرم ، مبلغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار