استاندار آذربایجان غربی؛

توسعه زیرساخت‌های روستایی آذربایجان غربی مستلزم تخصیص اعتبارات ویژه است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به کمبود زیرساخت‌های لازم توسعه در اکثر روستا‌های استان، جبران این وضعیت را مستلزم تخصیص اعتبارات ویژه از سوی دولت دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در دیدار با معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن تشریح جهش رخ داده در توسعه روستایی استان در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: این انتظار می‌رود برای رسیدن برخی شاخص‌های توسعه روستایی استان به میانگین کشوری از جمله در بحث راه‌های روستایی، اعتبارات با نگاهی عادلانه توزیع گردد.

معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها دهیاری‌های کشور نیز در این دیدار اظهارکرد: لایحه دهیاری‌ها حدود سه هفته پیش و پس از گذشت ۱۰ سال از مناقشاتی که با برخی دستگاه‌ها وجود داشت سرانجام با دستور وزیر کشور به دولت فرستاده شد و امیدواریم با کمترین تغییرات ابلاغ شود.

سعید رضا جندقیان همچنین از افزایش حدود ۷۰ درصدی بودجه دهیاری‌ها در سال ۹۸ خبر داد و گفت: بودجه دهیاری‌ها در پایان سال ۹۶، حدود ۴ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۷ به دو هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد، اما خوشبختانه در سال جاری حدود ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده و تقریباً دوبرابر شده است این در حالیست که بودجه شهرداری‌ها چیزی حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است، اما بودجه دهیاری‌ها در پایان سال ۹۶، تنها ۴ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان بود.

جندقیان افزود: تلاش برای پیگیری و رسیدگی به مطالبات دهیاران در حوزه حقوق و مزایا، امنیت شغلی و تدوین آئین نامه شرایط استخدامی، درجه‌بندی و افزایش اعتبارات دهیاری‌ها در دستور کار قرار دارد. در همین راستا مشکل آئین‌نامه استخدامی و اجرایی دهیاری‌ها حل و دستورالعمل حقوق و مزایا دهیاری‌ها نیز اصلاح می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

دیدار  معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با  استاندار آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.