شهردار ارومیه؛

راه اندازی هشتگ کمک به دانش آموزان بی بضاعت درآستانه بازگشایی مدارس

شهردار ارومیه از راه اندازی هشتگ کمک به دانش آموزان بی بضاعت درآستانه بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، محمد حضرت پور با تسلیت فرارسیدن ایام محرم به اعلان عزا و اهتزاز پرچم حسینی اشاره و بیان کرد: شهرداری ارومیه با اعلان عزا و اهتزاز پرچم حسینی طی پنجشنبه هفته گذشته با حضورعاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در محوطه شهرداری به استقبال ماه محرم رفت.

او با بیان اینکه فضای شهر ارومیه با نصب پرچم‌ها و ریسه‌های مشکی در آستانه محرم سیاه پوش شد، عنوان کرد: تلاش عمده شهرداری بر این است که محرم بصورت مردمی برگزار و اینکه ۱۴۰۰ سال است که محرم با شور حسینی توسط مردم برگزار می‌شود و این مهم ادامه خواهد داشت و شهرداری نیز به عنوان یک دستگاه فرهنگی رسالت‌هایی بر عهده دارد و تلاش دارد با سیاه پوش کردن فضای شهر و کمک به هیات‌های مذهبی در قالب توزیع اقلام فرهنگی رسالت خود را تحقق بخشد.

حضرت پور اظهار کرد: در دهه اول محرم شاهد توزیع نذری توسط هیات‌های مذهبی مختلف و شهروندان در سطح شهر هستیم لذا بر این اساس اگرچه با تعبیه مخزن‌های بزرگ زباله در کنار محل هیات‌های مذهبی و آماده باش پاکبان‌های مدیریت شهری در نقاط مختلف شهر جهت رفت و روب شهری، اما از شهروندان در خواست داریم نظافت شهری را در ایام محرم رعایت کنند و عزاداران در این زمینه با شهرداری همکاری کنند.

او  گفت: ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت سیاه پوش کردن شهر و توزیع اقلام فرهنگی در بین هیات‌های مذهبی هزینه صرف شده است و کمک‌های شهرداری ارومیه به هیات‌های مذهبی فقط در قالب توزیع اقلام، چون ریسه و پرچم‌های سیاه است و کمک هایی، چون تحویل صندلی و داربست در توان شهرداری برای کمک به هیات‌های مذهبی نیست.

شهردار ارومیه در ادامه عنوان کرد: دشمنان اسلام به هیچ وجه حاضر به مشاهده رونق در برگزاری مراسمات محرم نیستد و بر اینکه مردم را از محرم فاصله دهند به هر شگردی متوسل می‌شود و در تلاشند که مردم در این مراسمات حضور نداشته باشند.

او  با بیان اینکه اباعبدالله الحسین (ع) متعلق به همه قرن و برای تمام جهان است به اشاعه برخی افراطی گری‌ها در ماه محرم اشاره کرد و گفت: در تمامی مراسمات محرم همه برادران و خواهران شیعه و سنی در کنار هم هستند، ولی زمانی که برخی فتنه‌های خارج از کشور سعی بر کم رونق دادن این مراسمات را دارند با انجام برخی اقدامات و ترویج آن در برخی اشخاص مذهبی منجر می‌شود که این اشخاص مذهبی بدون توجه به آینده، موضاعاتی را نشر می‌دهند که یک سم برای عزاداری‌های ماه محرم است.

شهردار ارومیه بیان کرد: صدای بلند بلندگو هیات‌های مذهبی از جمله عواملی است که منجر می‌شود مراسمات عزاداری از رونق بیافتد و عوض اینکه بهترین شعر‌ها در مراسمات قرائت شود، طبل‌هایی در داخل هیات مذهبی می‌زنند و نمی‌گذارند ماهیت شعر‌ها در عزاداری‌ها به تصویر کشیده شود و این یک بدعت است.

او عنوان کرد: نباید اجازه دهیم برخی خرافات و بدعت‌ها در عزاداری وارد شود چرا که سم بزرگی برای عزاداری‌ها است و ماهیت عزاداری‌ها از بین می‌رود.

شهردار ارومیه در ادامه با بیان اینکه ماه محرم همزمان شده با هفته کرامت، احسان و نیکوکاری، بیان کرد: در آستانه بازگشایی مدارس هشتگی در شبکه‌های مجازی جهت کمک به دانش آموزان بی بضاعت راه اندازی می‌شود و مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری با کمک رسانه ملی و سازمان‌های مردم نهاد نسبت به راه اندازی این هشتگ هماهنگ شوند.

 

انتهای پیام/م

 

کمک به دانش آموزان بی بضاعت در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.