۱۴ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت به کشاورزان سیل زده لرستان پرداخت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پرداخت ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت به کشاورزان سیل زده لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: در جریان سیل فروردین ماه امسال بالغ بر یک‌هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان به زیر بخش‌های کشاورزی استان لرستان خسارت وارد شد.

وی افزود: در پی ابلاغ مصوبه هیئت وزیران جهت جبران خسارات وارده به کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی، اکیپ‌های ارزیابی در حدود ۱۴۰ نفر از کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی لرستان برآورد خسارت لازم را انجام دادند که تاکنون بیش از ۳۰ هزار و ۸۰۰ پرونده در کارگروه‌های شهرستانی برآورد خسارت شده و در سامانه سجاد  سامانه جامع اطلاعات دولت بارگذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان وام بلاعوض در این سامانه بارگذاری شده و تاکنون برای ۲ هزار و ۱۳۰ نفر بالغ بر ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خسارت بلاعوض پرداخت شده است.

وی یادآور شد: همچنین بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت از طریق سیستم بانکی به کشاورزان خسارت دیده از سیل پرداخت شده است.

بازدار گفت: اطلاعات بارگذاری شده در سامانه سجاد توسط پژوهشگاه فضایی مستقر در وزارت کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در واقع خساراتی که در پهنه سیل قرار گرفته‌اند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و برای پرداخت به استان ابلاغ می‌شود، ما هیچ گونه مشکلی برای پرداخت خسارات بلاعوض و تسهیلات ارزان‌قیمت نداریم در صورتی که پژوهشگاه فضایی کار خود را به سرعت انجام دهد ما نیز به سرعت می‌توانیم خسارات را پرداخت نمائیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده بناست تا آخر شهریور ماه ۱۲۵ میلیارد تومانی که در سامانه بارگذاری شده است پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: جهت ساخت، مرمت و بازسازی امور زیربنایی شامل جاده‌های بین مزارع، کانال‌های آبیاری عمومی، ایستگاه‌های پمپاژ عمومی، سر دهنه‌ها و قناتی که آسیب دیده‌اند توسط دولت تامین اعتبار انجام شده و طی چند روز آینده به استان ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/م

پرداخت ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت به کشاورزان سیل زده لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.