معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پایان‌نامه دانشجویان نباید کاغذی باشد و باید در این زمینه در حوزه الکترونیک قدم برداشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدتقی نظر پور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه افتتاح زمین چمن مصنوعی و کلنگ زنی زمین ورزشی دانشگاه صنعتی قوچان در جمع اصحاب رسانه، گفت: نباید مدیریت سبز به صرفه‌جویی در مصرف انرژی ختم شود بلکه باید در تمام حوزه‌ها از این ظرفیت استفاده شود و دانشگاه‌ها نیز ملزم به فراهم کردن این بستر هستند.

او ادامه داد: مواردی پیش پا افتاده همچون دو جداره کردن پنجره‌ها و صرفه‌جویی در مصرف انرژی در حوزه مدیریت سبز انجام می‌شود که باید گسترش بیشتری پیدا کند یعنی بحث بر سر این است که یک مسئول چگونه امضا کند که این امضا میزان مصرف جوهر خودکار را کمتر کند.

معاون وزیر علوم، منابع آموزش عالی را محدود خواند و گفت: باید با تنوع‌بخشی و صرفه‌جویی بخشی از نیاز‌های آموزش عالی را تأمین کرد.

نظر پور با اشاره به این که در حوزه رفاه دانشجویی باید خدمات درستی ارائه شود، افزود: پارسال با اعتبار ۴۰ تا ۶۰ هزار ریال می‌شد تغذیه دانشجویی را فراهم کرد که امسال این هزینه بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار ریال شده است و حداکثر هزینه‌ای که دانشجو برای این تغذیه پرداخت می‌کند بین ۲۰ تا ۲۵ هزار ریال خواهد بود و این تفاوت قیمت بخشی از اعتبارات دانشگاه را به خود اختصاص داده است.

او تصریح کرد: از اعتبارات تعمیرات اساسی دانشگاه‌ها تنها ۲۰ درصد تخصیص‌یافته درصورتی که دانشجویان انتظار دارند در ابتدای سال تحصیلی تعمیرات اساسی سلف‌سرویس و خوابگاه‌ها کاملاً انجام‌شده باشد، اما با محدودیت‌های بودجه این امکان فراهم نمی‌شود.

معاون وزیر علوم با بیان این که در قانون بودجه سه ردیف وجود دارد که اگر خیرین ۵۰ درصد برای ساخت فضا‌های آموزش عالی هزینه کنند امکان پرداخت باقی مانده توسط دولت وجود دارد، گفت: کمتر از ۱۰ درصد فضا‌های آموزش عالی توسط خیرین ساخته می‌شود و به دلیل کمبود بودجه نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های خیرین استفاده کنیم.

نظر پور افزود: خیرین به ۵۰ درصد از تعهد خود را عمل کرده اند، اما دولت نتوانسته همپای خیرین قدم‌های مؤثری بردارد که امیدواریم این ردیف از بودجه افزایش‌ یابد تا شاهد مشارکت بیشتر خیرین در حوزه آموزش عالی باشیم.


انتهای پیام//ج.ر


کمتر از ۱۰ درصد فضا‌های آموزش عالی توسط خیرین ساخته می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.