نظارت دامپزشکی بر ذبح دام‌ در تاسوعا و عاشورا

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک از تشدید نظارت‌های بهداشتی بر ذبح دام‌ها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در شهربابک خبر داد.

نظارت دامپزشکی بر ذبح دام‌ در تاسوعا و عاشورامجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، از تشدید نظارت‌های بهداشتی بر ذبح دام‌ها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: دامپزشکی شهربابک با ساماندهی ۲ اکیپ سیار و ۲ اکیپ ثابت، نظارت بر ذبح دام‌های نذری را از ساعت ۷ صبح تا ۲۱ عصر در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر در روز‌های تاسوعا و عاشورا بر عهده دارد.

او افزود: دامپزشکی با ساماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار آمادگی لازم برای اعمال نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های نذری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را دارد.

اسدی بیان داشت: در این اکیپ‌ها ۲ نفر دامپزشک، ۷ نفر بازرس بهداشتی حضور دارند.

او با بیان اینکه کشتار دام در معابر عمومی احتمال شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را فراهم می‌کند، تصریح کرد: به منظور حفظ بهداشت عمومی، سلامت مصرف‌کنندگان و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، شهروندان دام نذری خود را در کشتارگاه دام کشتار کنند.

 اسدی با اشاره به حضور ناظران ذبح شرعی و بهداشتی در کشتارگاه اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با دستگاه مرتبط صورت گرفته و کشتارگاه دام طی این دو روز فعال هست و خدمات بهداشتی و شرعی به شهروندان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام /ب

ذبح دام‌ در تاسوعا و عاشورا

برچسب ها: نظارت ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار