۴۱ درصد تعاونی‌های کشور را زنان تشکیل می‌دهند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز تاسف از اینکه در کشور تنها زمانی که با مشکل مواجه هستیم به صورت جدی به تعاونی فکر می‌کنیم گفت: ۴۱ درصد تعاونی‌های کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد شریعتمداری عصر امروز در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد اظهار داشت: در هفته تعاون امسال اقدامات بسیار خوبی در ارتباط با تعاونی‌ها انجام شد.

او تصریح کرد: در این هفته ۶۴۳ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۸ هزار نفر به بهره‌برداری رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز تاسف از اینکه به بخش تعاون بیشتر در زمان‌هایی که با مشکل مواجه هستیم فکر می‌کنیم گفت: در دوران جنگ تعاونی‌ها مورد توجه ویژه قرار گرفتند و پشتیبانی جبهه بر دوش تعاونی‌ها قرار گرفت.

شریعتمداری با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون مسکن توسط تعاونی‌های مسکن در کشور ساخته شده عنوان کرد: در همه کار‌هایی که انجام می‌شود مشکلات و دردسر‌هایی هست و در تعاونی هم درصد بسیار کمی از این ساخت و ساز‌ها با مشکلاتی روبرو شدند.

او با بیان اینکه حالا هم که وارد جنگ اقتصادی شدیم، باز مجبور هستیم که به تعاونی‌ها و ظرفیت آن‌ها برگردیم تصریح کرد: تعاونی‌ها با روح مردم هم آشناتر است و حتما ضرورت دارد که دولت در جایگاه نظارت قرار بگیرد و از تصدی‌گری در حوزه تعاونی‌ها خروج پیدا کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه تعاونی‌ها دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستیم و اگر این بخش را به درستی مورد استفاده قرار دهیم، قطعا بسیاری از مشکلاتی که داریم برطرف می‌شود.

شریعتمداری به فعالیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاونی‌ها اشاره کرد و افزود: این صندوق با نرخ‌های بسیار کمی می‌تواند به جای وثیقه ملکی، ضمانت‌نامه معتبر در اختیار تعاونی‌ها قرار دهد و تعاونی‌ها هم می‌توانند از ضمانت‌نامه‌های این صندوق برای توسعه کار خود استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه ۴۱ درصد تعاونی‌های کشور را تعاونی‌های زنان به خود اختصاص می‌دهند تصریح کرد: تعاونی‌های زنان با بهره‌گیری از مشاغل خرد توانسته‌اند به خوبی اقدام به فعالیت‌های اقتصادی در کشور کنند و محصولات بسیار خوبی را هم تولید کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تعاونی‌های یزد باید ۵۰ هزار اشتغال ایجاد می‌کردند در حالی که آمار اشتغال ایجاد شده نزدیک به ۳۰ هزار نفر بوده است.

مشکل بیمه زیلوبافان میبد برطرف شود

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میبد به عنوان شهر جهانی زیلو ثبت شده، خواستار رفع مشکل بیمه زیلوبافان میبد شد.

کمال دهقانی فیروزآبادی عصر امروز در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد اظهار داشت: میبد الان به عنوان شهر جهانی زیلو شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی که زیلوبافان در میبد با آن روبرو هستند، بحث بیمه است گفت: تعداد این افراد زیاد نیست و تقاضا داریم که مسئولان نسبت به بیمه شدن این افراد اقدام لازم را انجام دهند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های زیلوبافان سبب شده که شرکت تعاونی زیلوبافان میبد به عنوان تعاونی برتر معرفی شود.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ قانون حمایت از اشتغال پایدار روستایی در مجلس تصویب شد و استان یزد در ارتباط با این قانون در سال‌های اول خیلی جلو افتاد.

سیدعلی اکبر کلانتری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان و نماینده کارفرمایان یزد هم در این نشست اظهار داشت: وضعیت حمایت از درمان در تامین اجتماعی اصلا خوب نیست و فشار بسیار زیادی بر روی کارگران در ارتباط با تامین هزینه‌های درمان وجود دارد.

او ادامه داد: اگر کارگر به بیمارستان‌های تامین اجتماعی مراجعه نکند، باید دو سوم هزینه‌های درمان را خود پرداخت کند که بسیاری از کارگران توان این هزینه‌ها را ندارند.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار