وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد؛

عزم جدی دولت برای ریشه کنی فقر مطلق/ ۳۰ درصد از مردم نزدیک خط فقر هستند

شریعتمداری گفت: امسال بیش از ۸ هزار میلیارد تومان برای مهار خط مطلق فقر پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: نظام سلطه همه توان خود را علیه ملت ایران به کار گرفته است تا مردم را با مشکلات فراوانی روبرو می‌کند، اما هر بار که تحریم‌ها تشدید می‌شود، ملت ایران مقاوم تر در صحنه حضور می‌یابد.

او افزود: این مسئولیت ، خدمتگزاری مسئولان و نظام  به مردم را سنگین‌تر می‌کند در حالی که ۳۰ درصد مردم در جامعه شهری و روستایی نزدیک خط فقر هستند دولت عزم خود را برای مهار خط فقر مطلق در جامعه جزم کرده است.

شریعتمداری تصریح کرد: در سال گذشته برای مهار خط مطلق فقر، ۷ هزار میلیارد تومان هزینه شده و امسال نیز در قانون ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، اما سازمان برنامه و بودجه بیان کرده که بیشتر از ۷۰ درصد این رقم امکان تأمین اعتبار ندارد.

شریعتمداری بر ضرورت ایجاد شفافیت در دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد و گفت: هیچ علت امنیتی نباید موجب شود تا مردم از هزینه‌ها و درآمد‌های این وزارتخانه اطلاع پیدا نکنند.

او گفت: تحقق این مهم موجب می‌شود به سمت عدالت اجتماعی حرکت کنیم و اعتماد مردم افزایش یابد و شاهد این باشیم که حرکت‌های بهتری برای مردم انجام شود.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، نقش تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال را بسیار تأثیرگذار دانست و افزود : بیش از ٩٣ هزار تعاونی در کشور فعالیت دارند که در بخش‌های مختلف اقدامات خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/ غ

صحبت های وزیر کار درباره فقر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
دولت عزم خود را برای مهار خط فقر مطلق در جامعه جزم کرده است.

قبلا هم چنین حرفهایی زدند و بعد ریشه فقیر را و تعدادی از زندگیهای متوسط هدف قرار گرفت.
نمیخاد ریشه بکنید فقر رو بیشتر نکنید بسه!
آخرین اخبار