مقام آمریکایی: ایران به دنبال باج خواهی از جامعه جهانی است

یک مقام در وزارت خارجه آمریکا به تصمیم ایران برای برداشتن سومین گام خود جهت کاستن از تعهداتش در برجام واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یک مقام در وزارت خارجه آمریکا به تصمیم ایران برای برداشتن سومین گام خود جهت کاستن از تعهداتش در برجام واکنش نشان داد.

بر این اساس، این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با الجزیره تصمیم ایران را «تلاش برای باج‌خواهی از جامعه بین‌الملل» توصیف کرد.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران چهارشنبه شب در پایان نشست سران سه قوه اعلام کرد ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی را از روز جمعه (۱۵ شهریورماه) بر خواهد داشت و در چارچوب آن سازمان انرژی اتمی باید هر آنچه کشور در زمینه تحقیق وتوسعه فناوری هسته‌ای نیاز دارد، اقدام کند.

وی گفت: اقدامات ایران در چارچوب مقررات آژانس خواهد بود و مهلت ۶۰ روزه دیگری پیش روی اروپاست و هر زمان به تعهدات خود برگردند ما هم به تعهدات برجامی بر می‌گردیم. آمریکا یکسال پیش علی‌رغم مخالفت‌های کشور‌های طرف برجام و پایبندی ایران به تعهداتش، به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شد و به امید وادار کردن ایران به مذاکره مجدد بر سر توافقی جدید فشار‌ها علیه تهران را افزایش داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۶:۳۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
ایران باج خواهی کرده؟ پس جرم یمن چیست که محاصره اش کرده ای؟ لابد یمن هم باج خواهی کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
پس متوجه شدیم که اگر آمریکا و اروپا هم برجام را تاکنون اجرا نکرده اند دنبال باج خواهی و عقب افتادن ایران در پیشرفتهای علمی و هسته ای و اقتصادی هستند
آخرین اخبار