رئیس کل دادگستری خوزستان:

از ظرفیت شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش استفاده شود

رئیس کل دادگستری خوزستان بر استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در دیدار با عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان، مسئولان واحد‌های اداره کل شوراها، قضات و روسای مجتمع‌های شورای حل اختلاف اهواز، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، بر لزوم استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش پرونده‌های وارده به دادگستری تاکید کرد.

او افزود: ایجاد صلح و سازش در رسیدگی به پرونده‌ها نسبت به حکم دادن بهتر است، هرچند با صدور حکم قضایی دعوی بین طرفین برطرف می‌گردد، ولی دلخوری‌ها و کینه‌ها در باطن خود باقی می‌مانند.

حجت الاسلام مرادی اظهار داشت: با صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف، کدورت‌ها به معنای واقعی خود از دل طرفین زدوده می‌شود و پایدارتر است و برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش پرونده‌های وارده به دادگستری باید از ظرفیت شورای حل اختلاف استفاده بهینه شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به بخشنامه رئیس قوه قضائیه پیرامون شورا‌های حل اختلاف بیان کرد: در این بخشنامه رئیس قوه قضائیه بر احیاء وظیفه ذاتی شورا‌های حل اختلاف که صلح و سازش است تاکید نمود و پرونده‌های کیفری وارده به دادسرا که جنبه خصوصی دارند، باید بلافاصله برای ایجاد صلح و سازش به شورای حل اختلاف ارجاع داده شوند و این کار می‌تواند در کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم تأثیر بسزایی داشته باشد.

این مقام مسئول اذعان داشت: باید فرهنگ صلح و سازش در جامعه با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف ترویج و توسعه پیدا کند تا مردم برای حل و فصل دعاوی خود نیازی به حضور در دادگستری‌ها نداشته باشند و در اولین اقدام مشکلات و دعاوی خود را از طریق شورای حل اختلاف بین خود حل و فصل نمایند.

حجت الاسلام صادق مرادی بر رفع مشکلات و کمبود‌ها در شورا‌های حل اختلاف استان تاکید کرد و گفت: همه تلاش خود را برای رفع کمبود‌ها و مشکلات و ایجاد امکانات لازم برای شورا‌های حل اختلاف خوزستان دریغ نخواهم کرد و از آنان حمایت می‌کنم.

در ادامه این دیدار عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان بر آمادگی شورا‌های حل اختلاف استان بر اجرای هر چه بهتر بخشنامه رئیس قوه قضائیه تاکید و اظهار کرد: شورا‌های حل اختلاف استان در سال گذشته بیش از ۶۲ درصد از پرونده‌های حقوقی را منتهی به صلح و سازش نمودند و خوشبختانه عملکرد مطلوبی داشتند و این شورا‌ها آمادگی کامل دارند که برنامه‌ها و راهبرد‌های جدید قوه قضائیه را به نحوه احسن اجرایی کنند.

همچنین در این دیدار تعدادی از قضات مجتمع‌های شورای حل اختلاف اهواز به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون شورای حل اختلاف پرداختند.

انتهای پیام/گ

افزایش صلح و سازش در شعب حل اختلاف

برچسب ها: دادگستری ، دادستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار