واکنش پمپئو به اجرای گام سوم برجامی ایران

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اجرای گام سوم برجامی ایران ادعاهای بی اساس مقامات کشورش را تکرار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز در واکنش به اجرای گام سوم برجامی ایران ابراز ناخرسندی کرد و مدعی شد امکان عدول ایران از تعهداتش در برجام از نشانه ضعیف بودن این توافق است.

پمپئو همچنین درباره احتمال دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، مدعی شد: ترامپ بر مبنای اینکه آیا ما می‌توانیم به نتیجه بهتری برای مردم آمریکا برسیم، بررسی خواهد کرد که آیا این دیدار بجا و مناسب است یا خیر. ترامپ گفته است بدون هیچ پیش شرطی با او {حسن روحانی} دیدار می‌کند. آمریکا هرگز به آن‌ها اجازه نخواهد داد ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد...، اما زمانیکه شما {ایرانی ها} موشک‌هایی تولید می‌کنید که تهدیدی برای اروپا و اسرائیل است و سامانه‌هایی می‌سازید که در نهایت به ایجاد سلاح هسته‌ای منجر خواهد شد، این کار امکان پذیر نیست.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود، خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد. این اقدام دولت آمریکا پس از یک سال «صبر راهبردی» ۱۸ اردیبهشت امسال با اعلام رسمی رئیس‌جمهور کشورمان برای کاهش گام به گام تعهدات برجامی ایران روبه‌رو شد.

ایران در نخستین گام اقدام برجامی خود محدودیت‌های مربوط به ذخیره‌سازی آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده را کنار گذاشت و ۱۶ تیرماه نیز ضمن انتقاد از «وقاحت سیاسی اروپا» گام دوم خود را آغاز کرد.

چهارشنبه شب گذشته نیز حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در نشستی خبری فرمان اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجام از روز جمعه ۱۵ شهریور ماه را صادر کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
به هیچ وجه مذاکره نباید کنیم .چونکه به صرر ما و بنفع انتخاب دوباره ایشان خواهد بود و بس
آخرین اخبار