وکیل شخصی ترامپ: تحقیقات دموکرات‌ها علیه من قانونی نیست

رودی جولیانی به تحقیقات اخیر دموکرات‌های کنگره علیه او و دونالد ترامپ واکنش نشان داد و آن را غیرقانونی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، به دنبال تلاش دموکرات‌ها برای آغاز تحقیقات درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و رودی جولیانی، وکیل شخصی او، جولیانی به انتقاد از دموکرات‌ها پرداخت و مشروعیت این تحقیقات را زیر سؤال برد.

جولیانی در این خصوص گفت: این کار قانونی نیست. این کار آزار و اذیت است. یک عملیات سیاسی بوسیله کمیته ملی حزب دموکرات نه کنگره. من از این فرصت استفاده می‌کنم که نشان دهم آن‌ها چقدر حقه باز هستند که می‌خواهند مرا بترسانند و آزار دهند.

جولیانی در بخش دیگری از اظهاراتش هم تحقیقات کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا را یک «مسئله کوچک» در مقایسه با «رسوایی بزرگ» جو بایدن و اوکراین توصیف کرد.

وکیل شخصی ترامپ همچنین به دفاع از خود پرداخت و گفت من به صورت قانونی به موکلم (ترامپ) کمک کردم که رئیس جمهور جدید اوکراین را برای آغاز تحقیقات فساد متقاعد کند.

گروهی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا دیروز (دوشنبه) اعلام کردند که تحقیقات جدیدی را درباره دونالد ترامپ و رودی جولیانی که به دولت اوکراین فشار آورده اند به دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کمک کند، آغاز کرده اند. کمیته‌های اطلاعات، نظارت و روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید و وزارت امور خارجه خواستار ارائه اسنادی شدند که نشان دهد ترامپ و جولیانی دولت اوکراین را مجبور کرده اند جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ را هدف تحقیقات فساد قرار دهد.

این سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا تا ۱۶ سپتامبر (یک هفته دیگر) به کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا فرصت دادند این اسناد را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

هفته گذشته روزنامه واشنگتن پست در مطلبی فاش کرد که ترامپ از ۲۵۰ میلیون دلار از بودجه نظامی آمریکا استفاده کرده است که دولت اوکراین را تحت فشار قرار دهد تحقیقاتی را درباره فساد‌های جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا آغاز کند. درواقع رودی جولیانی قصد دارد بفهمد آیا جو بایدن در زمان خدمت به عنوان معاون باراک اوباما تأثیری در عضویت پسرش در هیأت مدیره یک شرکت بزرگ اوکراینی داشته است یا خیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار