مایکروسافت: رفتار ترامپ با شرکت هواوی ناعادلانه است

رئیس و نماینده قانونی شرکت مایکروسافت، رفتار رئیس‌جمهور آمریکا با هواوی، غول فناوری چین را ناعادلانه و غیرآمریکایی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، برد اسمیت، رئیس و نماینده قانونی شرکت مایکروسافت در مصاحبه با بلومبرگ اعلام کرد رفتار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با شرکت فناوری هواوی ناعادلانه و غیرآمریکایی است.

او در این خصوص گفت: رفتار دولت آمریکا با شرکت هواوی غیرآمریکایی است. تا آنجا که من می‌دانم، شرکت تولیدکننده تجهیزات اینترنتی و تلفن همراه چینی باید این اجاره را داشته باشد که قطعات مورد نیاز را از شرکت‌های آمریکایی خریداری کند.

نماینده قانونی شرکت مایکروسافت در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: دونالد ترامپ گفته است که شرکت هواوی یک تهدید امنیت ملی است و وزارت بازرگانی آمریکا هم نام این شرکت را در فهرست سیاه قرار داده است. ترامپ باید این را بداند که زمانی که به یک شرکت فناوری می‌گوید می‌تواند محصولاتش را بفروشد، اما نمی‌تواند قطعات لازم را خریداری کند، مثل این است که به یک هتل بگوید می‌تواند درب‌های هتلش را باز بگذارد؛ اما نمی‌تواند در اتاقهایش تخت خواب و در رستورانهایش غذا قرار دهد. در هر حال با این کار بقای این شرکت را به خطر انداخته است.

در پی تشدید تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن در ماه مه امسال، وزارت بازرگانی آمریکا شرکت هواوی را به همراه ۷۰ شرکت وابسته به آن به دلیل آنچه حفظ امنیت ملی آمریکا خوانده، در فهرست سیاه قرار داد. این بدان معناست که شرکت هواوی و شرکت‌های وابسته به آن دیگر نمی‌توانند فناوری و تجهیزات آمریکایی را خریداری کرده و با شرکت‌های این کشور در ارتباط باشند.

آمریکا تاکنون بار‌ها مدعی شده است که این غول فناوری چینی از گوشی‌های هوشمند و تجهیزات خود برای جاسوسی علیه آمریکایی‌ها استفاده می‌کند. ادعایی که بار‌ها از سوی دولت چین تکذیب شده است. واشنگتن همچنین دیگر کشور‌ها را تشویق کرده استفاده از تجهیزات شرکت هواوی را ممنوع اعلام کنند.

واشنگتن به منظور خارج کردن هواوی از شبکه‌های مخابراتی نسل آینده سرگرم رایزنی با دولتی‌های اروپایی است. این در حالی است که مقامات آلمان، فرانسه و ایرلند برنامه خاصی برای تحریم هیچ تولیدکننده تجهیزات الکترونیکی این شرکت چینی ندارند.

دولت چین مقامات آمریکا را به تلاش برای استفاده نادرست از مباحث امنیت ملی جهت ضرب زدن به رقبای تجاری چین متهم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار