ترامپ: «گزارش مالی‌» خود را تا قبل از انتخابات ۲۰۲۰ منتشر می‌کنم

رئیس‌جمهور آمریکا متعهد شد تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ «گزارش مالی» خود را منتشر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیروز (دوشنبه) وعده داد که پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ گزارش مالی اش را منتشر کند.

رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران کاخ سفید اعلام کرد: در یک زمانی پیش از انتخابات ریاست جمهوری، من گزارش مالی ام را منتشر می‌کنم و این گزارش بسیار کامل خواهد بود. من گزارشی از وضع مالی ام منتشر می‌کنم و شما با دیدن آن کاملا شوکه خواهید شد.

اما ترامپ به پرسش خبرنگارانی که از او پرسیده بودند آیا منظور او از گزارش مالی همان اظهارنامه مالیاتی است، پاسخی نداد.

پیش از این دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای وادار کردن ترامپ به ارائه اظهارنامه مالیاتی‌اش، طرحی را تصویب کردند که طی آن همه رؤسای جمهور آمریکا موظف به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود می‌شوند. بر اساس این قانون، رؤسای جمهور، معاونان آن‌ها و نامزد‌های احزاب اصلی برای این سمت‌ها موظف هستند اظهارنامه‌های مالیاتی ۱۰ سال اخیر خود را به کمیسیون انتخابات فدرال ارائه دهند و این کمیسیون نیز آن را منتشر می‌کند.

 ترامپ نخستین رئیس‌جمهور آمریکا در چند دهه اخیر است که از انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش سرباز زده است. وی پیشتر اعلام کرده بود تا زمانی که تحت بازرسی قرار دارد، اظهارنامه مالیاتی‌اش را منتشر نمی‌کند.

وعده  ترامپ مبنی بر انتشار گزارش مالی اش پیش از انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ در حالی رخ داده است که در روز‌های اخیر انتقادات از رئیس جمهور آمریکا به دلیل اقامت مایک پنس، معاون او در هتل ترامپ در ایرلند و همچنین اقامت تعدادی از پرسنل نیروی هوایی آمریکا در هتل او در اسکاتلند افزایش یافته است.

مایک پنس که برای دیدار غیررسمی با مقامات ایرلند وارد دوبلین شده بود، هر دوشب اقامت خود را در هتل و مرکز گردشگری ترامپ در منطقه دونبگ گذراند. برخی از این اقدام معاون رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرده و گفته اند که او به عمد پول مالیات دهندگان آمریکایی را صرف هتل ترامپ کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اقامت کارکنان نیروی هوایی آمریکا در هتل او در اسکاتلند اعلام کرد: من هیچ اطلاعی از فرود هواپیمای نیروی هوایی آمریکا نزدیک هتل ترنبری و اقامت آن‌ها در این هتل نداشته ام.

در حال حاضر دموکرات‌ها در تلاش هستند در جریان تحقیقات خود احتمال وجود هرگونه فساد در دولت  ترامپ را بررسی کنند. بسیاری از دموکرات‌های آمریکا بر این باورند که دونالد ترامپ از ریاست جمهوری خود برای قدرتمندتر کردن امپراتوری تجارتش سوء استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار