درخشان: گلزنی به تیم تدافعی هنگ کنگ نوید فوتبال هجومی را می‌دهد

کارشناس فوتبال گفت: زدن ۲ گل به تیم هنگ کنگ نوید روز‌های خوبی برای فوتبال هجومی تیم ملی می‌دهد.

حمید درخشان کارشناس فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی هنگ کنگ در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار کرد: تیم ملی فوتبال کشورمان از لحاظ تاکنیکی، قدرتی و تیمی سرتر از حریفش بود و توپ و میدان در اختیار ما بود و هنگ کنگی‌ها نتوانستند ما را اذیت کنند. به نظرم بازی تدارکاتی خوبی برای تیم ملی کشورمان بود و ویلموتس به خوبی در این بازی‌ها می‌تواند بازیکنان را ارزیابی کرده و شناخت خوبی از آن‌ها پیدا کند.  

او ادامه داد: تیم هنگ کنگ بسته بازی می‌کرد و زدن ۲ گل به این تیم نوید روز‌های خوبی برای فوتبال هجومی می‌دهد. کنترل بازی و مالکیت توپ در اختیار تیم ملی بود و ملی پوشان فرصت‌های خوبی هم بدست آوردند که اگر کمی دقت می‌کردند گل‌های بیشتری در این بازی به ثمر می‌رساندند. امتیازات کامل این بازی برای ما مهم بود و کسب پیروزی در شروع مرحله مقدماتی جام جهانی باعث شد که روحیه بازیکنان افزایش یابد.


  بیشتر بخوانید: هنگ کنگ صفر - ایران ۲/ شاگردان ویلموتس گام اول را محکم برداشتند


کار تیم ملی برابر تیم های ملی بحرین و عراق سخت است 

درخشان درباره عملکرد ویلموتس در این بازی اظهار کرد: ویلموتس زمان نیاز دارد تا ایده هایش را در تیم ملی پیاده کند. مسائلی همانند توانایی تغییر تاکنیک در مواقع ضروری، بازی دسته جمعی و سبک بازی تیم ملی در آینده مشخص می‌شود. تیم ملی با بازی آسان شروع کرده است و به تدریج بهتر از این  هم می‌شود. بازی با هنگ کنگ آن قدر قوی نبود که بتوانیم عملکرد ویلموتس ارزیابی کنیم، اما بازی با تیم‌های ملی بحرین و عراق مهم است که کار تیم ملی برابر این تیم‌ها سخت می‌شود. تیم ملی باید ۲ بازی تدارکاتی خوب قبل از دیدار‌های حساس خود برگزار کند تا وضعیتش بهتر شود.  

کارشناس فوتبال درباره ارائه فوتبال تهاجمی از سوی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بله فوتبال تهاجمی در بازی تیم ملی دیده می‌شود، اما فقط نباید تیم ملی حمله کند و به کار‌های دفاعی هم باید توجه داشته باشد تا برابر حریفانش غافلگیر نشود.  

درخشان درباره اینکه کدامیک از بازیکنان تیم ملی در این بازی خوب بودند، گفت: به نظرم همه بازیکنان تلاش خود را کردند و توانایی خود را نشان دادند و مکمل‌های خوبی در ترکیب تیم ملی هستند.

تیم ملی برابر تیم های ضعیف باید روان تر بازی کند  

او درباره اینکه موقعیت‌های زیادی را بازیکنان تیم ملی از دست دادند و این موضوع نگران کننده نیست، بیان کرد: به نظرم اگر بازیکنان نتوانند موقعیت گلزنی خلق کنند این موضوع نگران کننده است، اما اینکه فرصت‌های زیادی بدست آوردند این موضوع خوبی است.  


 بیشتر بخوانید: ترکیب تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ کنگ اعلام شد


کارشناس فوتبال درباره بازی‌های بعدی تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: بازی‌های بعدی با تیم‌های ملی بحرین و عراق یک مقدار سخت است، اما دیدار با تیم ملی کامبوج راحت و آسان است. تیم ملی فوتبال برابر تیم‌های ضعیف باید بازی روان تری ارائه بدهد و کارگروهی اش را بهتر کند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار