سفینه فضاپیمای SpaceX آماده انجام ماموریت‌های فضایی

موشک فضاپیمای SpaceX هم‌اکنون در حال گذراندن آخرین مراحل تست فنی و ایمنی است و احتمالا به زودی به فضا پرتاب می‌شود.

سفینه فضاپیمای SpaceX آماده انجام ماموریت‌های فضاییبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت SpaceX مدت‌ها پس از آغاز پروژه فضایی خود، سفینه فضاپیمای این شرکت را تقریبا آماده دانست. ایلان ماسک رئیس صنایع فضایی SpaceX گفت: "ما تاکنون از لحاظ نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری، هزینه‌های زیادی برای سفینه فضاپیمای خود کرده‌ایم. این سفینه در حال حاضر آخرین مراحل آزمایش‌های فنی و ایمنی را انجام می‌دهد و به زودی ماموریت خود را آغاز خواهد کرد."


بیشتر بخوانید: ابتکار زیبای ناسا برای انتخاب نام مریخ‌نورد جدید خود


سفینه SpaceX  قرار است پس از پرتاب از زمین به دور مدار زمین گردش کرده و اطلاعات زیادی را برای دانشمندان ارسال کند. شرکت سازنده این سفینه مدعی است در صورت موفق آمیز بودن پرتاب آن و رسیدن به مقصد مورد نظر، داده‌های بسیار ارزشمندی را برای دانشمندان ارسال می‌کند و می‌تواند کمک شایانی در جهت ارتقاء درک انسان‌ها از فضا و شرایط موجب در مدار زمین باشد. 

سفینه فضاپیمای SpaceX آماده انجام ماموریت‌های فضایی

فضاپیمای SpaceX در حال طی آخرین مراحل تولید

ناسا به عنوان بزرگ‌ترین همکار شرکت SpaceX که تاکنون پروژه‌های مشترکی زیادی با این شرکت داشته است ضمن ابراز خرسندی از این وضعیت پیشرفت پروژه فضاپیمای SpaceX گفت: "ایلان ماسک و همکارانش همواره به دنبال تحقق بهترین نتیجه ممکن هستند و تمام تلاش خود را برای تحویل زودهنگام فضاپیمای فوق‌العاده خود به کار می‌بندند. "

آخرین خبر‌های منتشر شده از سوی SpaceX حاکی از آن است که فضاپیما در تاریخ ۶ مهر سال جاری به طور کامل آماده می‌شود و احتمالا در تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۹۸ به فضا پرتاب می‌شود. با توجه به برنامه‌های ناسا برای تولید مریخ‌نوردی جدید و ساخت سفینه‌های فضاپیما، سفینه SpaceX می‌تواند گامی مهم برای ارتقاء پروژه‌های مهندسی باشد.

سفینه فضاپیمای SpaceX آماده انجام ماموریت‌های فضایی

ایلان ماسک با ایجاد شرکت‌هایی نظیر تسلا و SpaceX به اذعان بسیاری از کارشناسان هم‌اکنون یکی از تاثیر گذارترین افراد در جهان است و بدون خستگی هم‌چنان به مسیر خود ادامه می‌دهد. 

انتهای پیام/

ایلان ماسک آمادگی تقریبی فضاپیمای SpaceX را تایید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار