مریخ‌نورد جدید ناسا در حال طی آخرین مراحل ساخت

جدیدترین کاوشگر ناسا که با هدف جمع‌آوری نمونه‌هایی از خاک و سنگ‌های سطح مریخ ساخته شده در حال طی کردن آخرین مراحل ساخت است.

مریخ‌نورد جدید ناسا در حال طی آخرین مراحل ساختبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ناسا برای افزایش دانش خود در مورد سیاره سرخ و جمع‌آوری اطلاعاتی بیشتر از این سیاره مرموز قصد دارد کاوشگری جدید را به مریخ ارسال کند. این کاوشگر در حال حاضر در مرحله طی آزمایش‌های فنی است و به طور دقیق‌تر دانشمندان ناسا هم‌اکنون درگیر ساخت بازوی حدودا ۴۰ کیلوگرمی این کاوشگر هستند.


بیشتر بخوانید: ناسا به دنبال مهیا سازی شرایط سفر انسان به ماه


بازوی این کاوشگر ۲.۱ متر طول دارد و از توانایی‌های گسترده‌ای برخوردار است. کاوشگر جدید ناسا با بهر‌گیری از این بازوی خود به راحتی نمونه‌هایی از خاک و سنگ‌های موجود روی سطح مریخ را جداسازی کرده و پس از انجام آزمایش روی آن‌ها نتایج را به مراکز تحقیقات فضایی روی زمین ارسال می‌کند.

مریخ‌نورد جدید ناسا در حال طی آخرین مراحل ساخت

احتمال اتمام پروژه ساخت مریخ‌نورد جدید ناسا تا سال ۲۰۲۲

دانشمندان ناسا برای اولین بار در تاریخ ۲۸ تیر ماه این بازوی هوشمند را آزمایش کردند و شاهد موفقیت آن در انجام هم‌زمان چند فعالیت بودند. مریخ‌نورد ناسا به جدیدترین امکانات موجود در جهان از قبیل دروبین با کیفیت HD، حسگر‌های مختلف برای شناسایی هر مورد ناشناخته روی سطح مریخ، مته‌های قوی و پیشرفته برای کاوش و چندین مورد دیگر مجهز شده است. البته تیم سازنده این مریخ نورد هنوز مطمئن نیست که کاوشگر جدید تمام توانایی‌های لازم را کسب کرده است یا خیر؟ از همین رو آن‌ها با دقت و تلاش فراوان در حال کار بر روی مریخ‌نورد هستند.

مریخ‌نورد جدید ناسا در حال طی آخرین مراحل ساخت

برای عملکرد هرچه بهتر و پربازده‌تر کاوشگر جدید ناسا بازو و جک‌ها باید به خوبی با هم هماهنگ باشند و بهترین نتیجه ممکن را ارائه دهند. یکی از مدیران ارشد ناسا گفت: «اگر تمامی آزمایش‌های این کاوشگر به خوبی و باموفقیت گذرانده شود، احتمالا تا سال ۲۰۲۲ میلادی پروژه ساخت آن به اتمام می‌رسد.» تیم سازنده این کاوشگر تصمیم گرفته‌اند نام مریخ‌نورد جدید را رُوِر بگذارند.

انتهای پیام/

کاوشگر جدید ناسا به تولید نزدیک شد

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار