پس از پنجاه سال از ماموریت آپولو ۱۱:

ناسا به دنبال مهیا سازی شرایط سفر انسان به ماه

ناسا به دنبال آن است که پنجاه سال پس از سفر آپولو ۱۱ به ماه، رویای سفر مجدد انسان به این سیاره را با طراحی کپسول ویژه سفر به ماه تحقق ببخشد.

ناسا به دنبال مهیا سازی شرایط سفر انسان به ماهبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان تحقیقات فضایی ایالات متحده آمریکا موسوم به ناسا به تازگی موفق شده است پروژه طراحی کپسول ویژه‌ای با قابلیت انتقال انسان به ماه را آغاز کند. به نظر می‌رسد این سازمان پس از گذشت ۵۰ سال از ماموریت آپولو ۱۱ و حضور اولین انسان روی سطح ماه قصد دارد بار دیگر فضانوردانی را به سمت این سیاره اعزام کند.


بیشتر بخوانید: اقدام جالب Nvidia برای بزرگداشت ماموریت آپولو ۱۱ +فیلم


زمانی که در سال ۱۹۶۹ سفینه فضا‌پیما آپولو ۱۱ به فضا پرتاب شد و توانست با موفقیت بر روی سطح ماه بنشیند، انسان هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد مه در طول چند دهه همه ابعاد زندگی این چنین دچار تغییر شود. به طور قطع جمله مشهور نیل آرمسترانگ در هنگام برداشتن اولین گام روی ماه (گامی کوچک برای یک انسان و جهشی بزرگ برای بشریت) در طول سال‎‌های سپری شده از آن زمان مصداق عینی پیدا کرده است.

ناسا به دنبال مهیا سازی شرایط سفر انسان به ماه

تصمیم ناسا برای اعزام مجددا انسان به ماه

هرچند سازمان‌های فضایی جهان سال‌ها است دیگر برنامه‌‎ای برای اعزام انسان به ماه ندارند، ولی ناسا تصمیم دارد بار دیگر برنامه‌ای را برای حضور انسان روی ماه اجرا کند. سازمان فضایی آمریکا بدون ذکر جزییات پروژه جدید خود اعلام کرد، پروژه ساخت سفینه فضاپیمای حامل انسان به ماه با همکاری شرکت لاکید مارتین در حال طی مراحل تولید است و قرار است تا اوایل سال ۲۰۲۰ بخش اعظمی از فرایند ساخت این سفینه به اتمام برسد.

ناسا به دنبال مهیا سازی شرایط سفر انسان به ماه

احتمالا سفینه جدید ناسا و لاکید مارتین اولین ماموریت خود را در سال ۲۰۲۲ انجام می‌دهد. کپسول حمل کننده فضانوردان، سفینه‌ای بسیار پیچیده است که با فناوری‌هایی بسیار پیشرفته شرایط لازم جهت بقا و زندگی فضانوردان را در سخت‌ترین شرایط مهیا می‌سازد. فضانوردان حداقل برای ۲۱ روز می‌توانند بدون کوچک‌ترین مشکلی در این کپسول زندگی کنند.

انتهای پیام/

ناسا کپسول ویژه‌ای را برای سفر به ماه آماده می‌کند

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها ، ناسا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.