ماهواره‌های کوچک ناسا، اکتشافگران جدید اعماق منظمومه شمسی

ناسا در حال گسترش برنامه‌های خود برای استفاده از ماهواره‌های کوچک این سازمان به منظور کشف جزییات بیشتری از منظومه شمسی است.

ماهواره‌های کوچک ناسا، اکتشاف‌گران جدید اعماق منظمومه شمسیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  گروهی از دانشمندان سازمان تحقیقات فضایی آمریکا موسوم به ناسا به تازگی پیشنهادات تازه‌ای را در زمینه اکتشاف هرچه بیشتر اعماق منظمومه شمسی مطرح کرده‌اند. این دانشمندان معتقدند با طراحی و ساخت ماهواره‎‍‌‌های کوچک می‌تواند اطلاعات موجود در مورد اعماق فضا را تا حد زیادی افزایش داد.


بیشتر بخوانید: همکاری ناسا و Space X در پروژه مشترک امدادرسانی به فضانوردان


مدیران ناسا با استقبال از طرح پیشنهادی دانشمندان خود، در حال برنامه‌ریزی برای آغاز پروژه‌ای گسترده جهت تولید ماهواره‌های کوچک هستند. مسئولان ناسا اعتقاد دارند فضاپیماهای آینده این سازمان می‌توانند مصرف پایین انرژی و سرعت بالا در اعماق منظمومه شمسی سفر کرده و علاوه بر افرایش اطلاعات دانشمندان از این منظومه، در زمینه‌ محافظت از سایر ماهواره‌ها و فضاپیماهای موجود در مدار زمین و سایر قسمت‌های فضا به کارگیری شوند.

ماهواره‌های کوچک ناسا، اکتشاف‌گران جدید اعماق منظمومه شمسی

استقبال ناسا از ایده‌های نوین در مورد اکتشاف اعماق فضا 

این ماهواره‌ها همچنین می‌توانند داده‌های بسیار ارزشمندی را در مورد تغییرات اقلیمی و وضعیت آب و هوایی کره زمین و سایر سیاره‌های منظمومه شمسی به مراکز تحقیقاتی زمین ارسال کنند. ناسا بودجه‌ای ۴۰۰ هزار دلاری را برای فاز اول پروژه ماهواره‌های کوچک در نظر گرفته است و احتمالا تا سال ۲۰۲۴ اولین نمونه‌های این اکتشافگران کوچک آماده پرتاب به فضا می‌شوند.

البته ناسا طی اطلاعیه‌ای رسمی که در سایت خود منتشر کرده است برای هرگونه پیشنهاد کاربردی و عملی در این ماموریت جایزه‌ ویژه‌ای را اختصاص داده است. در واقع این سازمان با این اقدام می‌خواهد از هرگونه ایده نوین برای کشف بیشتر منظمومه شمسی و سیارات موجود در آن استفاده کند.

ماهواره‌های کوچک ناسا، اکتشاف‌گران جدید اعماق منظمومه شمسی

با توجه به پیشرفت روز افزون صنایع فضایی، ناسا به عنوان بزرگترین سازمان تحقیقات فضایی جهان در صددد آن است که با کسب اطلاعات بیشتر از خورشید، مریخ و سایر کرات منظومه شمسی، درک انسان از این قسمت از فضا را متحول سازد. 

انتهای پیام/

کشف رازهای پنهان اعماق فضا با ماهواره‌های کوچک ناسا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.