آیت‌الله علم‌الهدی:

برداشت عمومی مردم از مظلومیت امام حسین (ع) صحیح نیست/ هرکدام از یاران امام حسین (ع) رسالتی بر عهده داشتند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برداشت عمومی مردم از مظلومیت امام حسین (ع)، جنگ و اسارت خانواده ایشان و کینه و عداوت یزید و عمر سعد با خاندان پیامبر (ص) است، در حالی که این برداشت صحیح نیست.

برداشت عمومی مردم از مظلومیت امام حسین (ع) صحیح نیست/ هرکدام از یاران امام حسین (ع) رسالتی بر عهده داشتندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در همایش رهروان زینبی که در سالن ورزشی آرامش مشهد برگزار شد، گفت: جریان اسارت اهل بیت (ع)، جریان برنامه‌ریزی شده‌ای بود، اما برداشت عمومی مردم از مظلومیت امام حسین (ع)، جنگ و اسارت خانواده ایشان، کینه و عداوت یزید و عمر سعد با خاندان پیامبر (ص) است، در حالی که این برداشت صحیح نیست چرا که از میان لشکریان دشمن، افراد کمی از خوارج بودند که با خاندان پیامبر (ص) دشمنی داشتند.
 
او با بیان اینکه عموم لشکریان دشمن به دلیل مصالح سیاسی خود، به لشکر یزید پیوسته بودند، تصریح کرد: همه یاران و خانواده امام حسین (ع) خود را برای حضور در کربلا آماده کرده بودند و هر کدام رسالتی بر عهده داشتند.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه یزید ملعون نیز برای تمام ظلم و جنایتی که در حق خاندان پیامبر (ص) روا داشت، برنامه‌ریزی کرده بود، گفت: خانواده امام حسین (ع) با به انجام رساندن رسالت خود، تمام برنامه‌های دشمن را با شکست روبه‌رو کردند.

آیت‌الله علم‎الهدی با بیان اینکه اسارت تنها تازیانه خوردن نبود، بلکه حرکتی رسانه‌ای قوی برای تبدیل جنگ نابرابر کربلا به یک انقلاب جهانی بود، افزود: با انعکاس واقعه کربلا به وسیله اهل بیت امام حسین (ع)، این واقعه به یک انقلاب تأثیرگذار برای همه جوامع در طول تاریخ تبدیل شده است.

او ادامه داد: هدف یزیدیان از آزار و اذیت اهل بیت امام حسین (ع)، پشیمان کردن خانواده ایشان از داشتن نسبت با پیامبر (ص) و حقیر کردن جایگاه ایشان در چشم مردم بود, اما مقاومت اهل بیت امام (ع) در برابر یزیدیان باعث عدم موفقیت آنان در این زمینه شد.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه وجود شما بانوان در پاسداشت راه حضرت زینب (س) اثرگذار است، گفت: امروز به عنوان اولین روز از فصل دوم انقلاب عاشورا، رسالت بزرگی بر عهده شما خواهران است.
 
انتهای پیام//ف.ش
 

اسارت اهل بیت (ع)، فرصتی برای تبدیل کربلا به یک انقلاب جهانی بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.