حجت الاسلام رضایی تهرانی:

شفاعت در آخرت بازخورد رابطه فرد با شفیع در دنیا است

استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به اصل شفیع و شفاعت گفت: شفاعت در آخرت بازخورد رابطه بنده با شفیع در دنیا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی استاد حوزه علمیه خراسان امشب در مراسم عزاداری شب عاشورا که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، به اصول صحیح عزاداری اشاره کرد و گفت: مهم‌تر از مقتل خوانی، مقتل فهمی است، مقتل خوانی ما را با چگونه شهید شدن و مقتل فهمی ما را با چرایی شهید شدن سیدالشهدا آشنا می‌کند.

او ادامه داد: اگر انسان نداند چرا امام حسین (ع) شهید شده است شاید برای سیدالشهدا گریه کند اما معرفت این مجالس را درک نخواهد کرد.

رضایی تهرانی درباره اصل شفیع و شفاعت گفت: طلب شفاعت در دنیا از سوی گنهکار صورت می‌گیرد به طوری که بعد از یک اشتباه شفیع را خود شخص گنهکار پیدا کرده و او فرد را شفاعت می کند.
 
شفاعت در آخرت بازخورد رابطه فرد با شفیع در دنیا است
او ادامه داد: اما شفاعت در قیامت از بالا به پایین است به طوری که خود خداوند به شفیع برای شفاعت اذن می‌دهد و به ائمه اطهار می‌گوید دست بنده من را بگیر و پیش من شفاعتش را کن.

آیت الله رضایی تهرانی با اشاره به اینکه شفاعت در آخرت بازخورد رابطه بنده با شفیع در دنیا است، بیان کرد: شفاعت جفت شدن و برقراری ارتباط است، به طوری که رابطه من با مسجد، با قرآن، با شهید یا با امام حسین (ع) هرطور که بوده است به همان نسبت در قیامت شفاعت من را می‌کنند.

انتهای پیام//ع. ع
 
مقتل فهمی مهم تر مقتل خوانی است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.