چگونه کودکمان را برای رفتن به مدرسه ترغیب کنیم؟

یک روانپزشک گفت: انسان برای عادت کردن به یک محیط جدید به دو الی شش هفته زمان نیاز دارد که این موضوع در افراد مختلف متفاوت است.

چگونه کودکمان را برای رفتن به مدرسه ترغیب کنیم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مهشید رابطیان روانپزشک در باره راهکارهایی برای رفع بدقلقی کردن کودکانی به مدرسه نمی‌روند یا قرار است برای اولین بار به مدرسه بروند توضیح داد: شروع کار جدید یا ورود به یک محیط جدید نه‌تنها برای بزرگسالان با دشواری همراه است، بلکه ممکن است برای کودکان نیز سختی‌هایی را در پی داشته باشد.

وی افزود: برای رفع این مشکل والدین باید سعی کنند چند روز قبل از آغاز سال تحصیلی یا پیش‌دبستانی به همراه کودک برای آشنایی با محیط به مدرسه بروند تا کودک هم با محیط آشنا شود و هم با افرادی که قرار است با آنها در ارتباط باشد.

رابطیان تصریح کرد: همچنین بهتر است چند روز قبل از شروع مدرسه کودک به صورت آزادانه در محیط به گردش بپردازد تا درواقع کلیتی از محیط مدرسه در ذهن کودک ایجاد شود.

وی با بیان اینکه والدین می‌توانند در قالب داستان روند آماده شدن و مدرسه رفتن را به کودکان آموزش دهند، گفت: همه انسان‌ها برای عادت کردن به یک محیط جدید به دو الی شش هفته زمان نیاز دارند که این موضوع در افراد مختلف متفاوت است.

این روانپزشک با بیان اینکه بدقلقی کردن و بهانه‌گیری کردن کودک برای رفتن به یک محیط جدید طبیعی است، گفت: والدین در صورت مشاهده این موضوع نباید با عصبانیت و پرخاشگری با کودک رفتار کنند، بلکه بهتر است با تهیه یک جدول از روزهای هفته کودک را تشویق کنیم تا وظایف خود را به درستی انجام دهد.

وی ادامه داد: با انجام هر کار درست توسط کودک می‌توانیم یک برچسب تشویق در جدول قرار دهیم و در پایان هر هفته برای کودک هدیه‌ای تهیه کنیم تا کودک به مدرسه رفتن تشویق شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

برچسب ها: کودک ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
همانگونه که ما را برای رفتن به مدرسه ترغیب میفرمودند
آخرین اخبار