برای نخستین بار؛

تستی استاندارد برای غربالگری سلامت‌روان دانشجویان

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: با پرسشنامه جدیدی، سلامت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی را غربالگری می‌کنیم.

رحمان خدابنده لو، مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به غربالگری سلامت روان دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار تمامی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه‌های علوم پزشکی در ابتدای ورود به دانشگاه‌ها فرم ارزشیابی استاندارد سلامت روان، را تکمیل می‌کنند.

خدابنده لو ادامه داد: در سال تحصیلی جدید از این پرسشنامه استاندارد سازی شده برای غربالگری و بهبود سلامت روان دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی استفاده می‌کنیم.

او افزود: سال‌ گذشته از پرسشنامه‌ای برای غربالگری سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی استفاده می‌کردیم، اما پرسشنامه امسال بر مبنای استاندارد‌های بین‌المللی و بومی سازی شده است.

مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بیان کرد: در این پرسشنامه ۱۴ شاخص از جمله  وسواس، افسردگی، اضطراب، رفتار‌های خود آسیب رسان ، مصرف مواد مخدر و غیره را  در نظر گرفته ایم که با  کمترین هزینه و خطا انجام داده می‌شود.


بیشتر بخوانید: سرانه ورزشی در دانشگاه ها یک چهارم استاندارد جهانی است


۲۴ درصد دانشجویان علوم پزشکی به مشاوره روانی نیاز دارند

خدابنده لو با اشاره به انواع اختلالات روانی در دانشجویان اظهار کرد: ۲۴ درصد دانشجویان علوم پزشکی بالای خط برش هستند؛ در واقع این دانشجویان از یک اختلال روانی رنج می‌برند و نیاز به مشاوره  دارند.

مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: در سال تحصیلی جدید با تست جدید سلامت روان می‌توانیم آمار و اطلاعات بهتری از سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی به دست آوریم.

خدابنده لو ادامه داد:  باید از فضای دانشجویی مراقبت کنیم تا فارغ‌التحصیلان و دانشجویان سالمتری را به جامعه تحویل دهیم تا بتوانند مراقب سلامت مردم باشند.

مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: اینگونه نیست که ۲۴ درصد دانشجویان در دوران دانشجویی به یک اختلال روانی مبتلا می‌شوند بلکه این آمار مربوط به زمان ورود دانش آموزان از مدرسه به دانشگاه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار