شروع کشت پائیزه کلزا در مانه و سملقان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی گفت: در سال زراعی جاری ۹ هزار سطح کلزا آبی و ۶ هزار سطح کلزا دیم در استان خراسان شمالی کشت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی در حاشیه بازدید از کشت کلزا در مانه و سملقان گفت: از این مقدار سطح زیر کشت کلزا ۶ هزار هکتار به صورت آبی و دیم مربوط به این شهرستان است.

یوسفی با اشاره به اینکه مانه و سملقان بیشترین کشت کلزا را در استان دارد و دولت حمایت مطلوبی از این محصول می‌کند، عنوان کرد: امسال بالغ بر ۵ هزار و ۴۰۰ تومان پیشنهاد دولت به شورای اقتصاد برای خرید تضمینی این محصول است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه که بذر لازم خریداری شده است، افزود: مقدار ۶۰ تن در سطح استان پیش بینی شده که ۵ تن به شهرستان مانه و سملقان تحویل شده است.

او افزود:کشاورزان برای دریافت تسهیلات می‌توانند طبق هماهنگی‌های قبلی برای هر هکتار مبلغ ۵۰ میلیون ریال می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

یوسفی بیان کرد: در خصوص کاشت و برداشت تعداد ۱۵۰ دستگاه ریز کارانه کار وجود دارد که ۷۰ دستگاه در اختیار مانه و سملقان است.

شهرستان مانه و سملقان به عنوان قطب کشاورزی استان خراسان شمالی محسوب می‌شود، پارسال در استان سه هزار هکتار کلزا کشت شده که دو هزار هکتارآن مربوط به این شهرستان است و سه هزار و ۵۰۰ تن تولید داشته که بیشترین تولید کننده دانه‌های روغنی کلزا است.

انتهای پیام/د

شروع کشت پائیزه کلزا در مانه و سملقان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.