چه کسب و کاری موفق است؟!

کسب‌وکار‌ها باید هرچه سریعتر فرضیات خود را در میدان عمل و در مقابل مشتریان حقیقی آزمایش کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک کسب‌وکار موفق نتیجه یک ایده عالی نیست، یک کسب‌وکار با دوام شاید نتیجه یک تیم عالی نیز نباشد. کسب‌وکار‌ها هستند تا یاد بگیرند. منظور این نیست که صاحبان ایده بدون برنامه و با این طرز فکر که بروند و ببینند چه می‌شود کسب‌وکار راه بیندازند، بلکه کسب‌وکار‌ها باید هرچه سریعتر فرضیات خود را در میدان عمل و در برابر مشتریان واقعی تست کنند و سعی کنند هرچه سریعتر با بازخوردی که می‌گیرند به یادگیری برسند.

چه کسب و کاری موفق است؟!

صاحبان ایده اگر متوجه شوند که فرضیات آن‌ها صحیح نیست باید مسیر حرکت خود را تغییر دهند و اصطلاحاً چرخش کنند، هرچند که شاید این عبارات کمی عجیب به نظر آید. «اریک ریز» با معرفی رویکرد نوپای ناب رویه سنتی راه اندازی کسب‌وکار را زیر سؤال می‌برد و بیان می‌کند که رویه سنتی موجب اتلاف وقت ایده‌پردازان در فرآیند کارآفرینی می‌شود.

رویه سنتی منجر می‌شود نرخ شکست کسب‌وکار‌های نوپا بالاتر برود و باید برای آن فکری کرد. رویه سنتی بر اساس دستورالعملی چند ده ساله اینگونه است که طرح کسب‌وکار بنویسید، آن‌را به سرمایه‌گذاران ارایه دهید، تیم را شکل دهید، محصول را معرفی کنید و در آخر با تمام توان شروع به فروختن کنید.

احتمالاً جایی در این دنباله از رخدادها، شکست مهلکی را تجربه خواهید کرد. بخت یارتان نیست چراکه پژوهش جدیدی توسط آقای شیکار قوش از مدرسه کسب‌وکار هاروارد نشان می‌دهد که ٪۷۵ استارت‌آپ‌ها با چنین مدلی شکست می‌خورند.

منبع:آنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار