سیلوی ۷۰ هزار تُنی بوکان پس از گذشت ۱٦ سال از آغاز عملیات ساخت آن، با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

سیلوی ۷۰ هزار تُنی بوکان به بهره‌برداری رسیدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،دقایقی قبل سیلوی مکانیزه ۷۰ هزار تُنی بوکان پس از گذشت ۱٦ سال از آغاز عملیات ساخت آن، با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهوری و استاندار آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.

قدرت حیدری معاون برنامه ریزی شرکت بازرگانی دولتی کشور در مراسم بهره برداری از پروژه گفت: برای احداث این سیلو که در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار احداث شده، ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است و یکی از مجهزترین انبار‌های مکانیزه ذخیره گندم در کشور است.

او افزود: این طرح ملی که برای ساخت آن از اعتبارات ملی و استانی استفاده شده است، شامل ساختمان سیلو، بخش اداری، مسکونی، نگهبانی، باسکول، منبع زمینی، صادرات و واردات گندم، تعمیرگاه و برج کار است و سازه آن ترکیبی از بتن و فولاد است که بیش از ۱۲ هزار متر مکعب بتن و همچنین ۱۵۰۰ تن میلگرد فولادی برای ساخت آن استفاده شده است.

حیدری تصریح کرد: متوسط تولید سالانه گندم در شهرستان بوکان در ۱۰ سال اخیر حدود ۱۰۰ هزار تُن می‌باشد که بهره برداری از این سیلو مشکل ذخیره گندم در این شهرستان را حل می‌کند.

محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، از بی ضابطه بودن جذب نیرو در این سیلو انتقاد کرد و گفت: مشخص نیست که روند جذب نیرو در این سیلو طی چه معاملات پیدا و پنهانی انجام شده است که مسئولان شهرستان و مردم از آن بی خبر هستند.

عملیات اجرایی این طرح ملی از سال ۱۳۸۲ شروع شد، اما به علت عدم تخصیص اعتبار، ساخت آن با تاخیر همراه شد.

پیش از این، میزان ذخیره‌سازی گندم در بوکان، ۲۵ هزار تن بود که با افتتاح این طرح میزان ذخیره‌سازی گندم در این شهرستان به بیش از ۹۵ هزار تن در سال افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/م

 

انبار مکانیزه ۷۰ هزار تنی گندم شهرستان بوکان به بهره برداری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
مبارکه