حمایت گوگل از بهبودیافتگان اعتیاد به الکل و مواد مخدر + تصویر

گوگل برای حمایت از کسانی که از دام اعتیاد رهایی یافته و در حال بهبود هستند، به نرم‌افزار نقشه خود امکانات جدیدی اضافه کرده است.

حمایت گوگل از بهبودیافتگان اعتیاد به الکل و مواد مخدر +تصویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نرم‌افزار نقشه گوگل به سرعت در حال تبدیل شدن به چاقوی همه کاره این شرکت است. مطمئنا این نرم‌افزار به شما مسیر رسیدن به مقصدتان را می‌دهد، اما همچنین می‌تواند به شما از رویداد‌های یک شهر خبر دهد، اطلاعات لازم درباره مترو را منتقل کند، به شما در استخدام یک لوله‌کش کمک کند و چندین کار دیگر که هیچکس فکر نمی‌کرد روزی توسط یک برنامه با محوریت نقشه صورت بگیرد.

کمک گوگل به افرادی که از دام اعتیاد نجات یافته‌اند

یک قابلیت دیگر به این برنامه اضافه شده است که دیروز توسط گوگل معرفی شد. این نرم‌افزار به طور اختصاصی برای کسانی است که در حال ریکاوری شدن از اعتیاد به مواد مخدر یا الکل هستند. این نرم‌افزار اکنون توانایی دارد بیش از ۸۳ هزار جلسه در ۳۳ هزار نقطه را با محوریت رهایی از اعتیاد نشان دهد. در اکثرا در این جلسات درباره راه‌های رهایی از اعتیاد به الکل و مواد مخدر و مشکلات این مسیر صحبت می‌شود. نه تنها نقشه گوگل مکان آن‌ها را نشان می‌دهد، بلکه با یک ضربه ساده روی هر کدام از آن‌ها می‌توان مسیر رسیدن به این مکان‌ها را نیز متوجه شد.

حمایت گوگل از بهبودیافتگان اعتیاد به الکل و مواد مخدر +تصویر


بیشتر بخوانید: اضافه شدن حالت تاریک به دو نرم افزار گوگل و مایکروسافت


گوگل می‌گوید این اطلاعات را پس از آن که در جست‌و‌جو نرم‌افزار نقشه خود با موارد "مرکز توانبخشی در نزدیک من"، "درمان اعتیاد در نزدیکی من" و "چگونه به یک معتاد کمک کنیم" برخورد داشت، به Google Maps اضافه کرد. گفته می‌شود هم اکنون ۲۱ میلیون آمریکایی با مسئله سوءمصرف مواد مخدر دست و پنجه نرم می‌کنند. تخمین زده می‌شود ۱ نفر از هر ۱۴ فرد درگیر دام اعتیاد اکنون در حال بهبود یافتن است. برای کمک کردن به معتادان بهبود یافته و انتقال حس قدرت و انگیزه برای ادامه مسیر، گوگل مجموعه فیلمی منتشر کرده است که در آن‌ها کسانی که روزی اعتیاد داشته‌اند در مورد تجربیات خود صحبت می‌کنند.

حمایت گوگل از بهبودیافتگان اعتیاد به الکل و مواد مخدر +تصویر

علاوه بر این، نقشه گوگل به شما نشان می‌دهد که در چه مکان‌هایی داروی نالوکسون (Naloxone) بدون نسخه به فروش می‌رسد. این دارو می‌تواند فرایند مصرف بیش از حد مواد و اوردوز را معکوس کند و بدین شکل تاکنون جان بسیاری را نجات داده است. در نوار جست‌و‌جو نقشه "نالوکسون در نزدیک من (Naloxone near me) " یا "نارکان در نزدیک من (Narcan near me) " را تایپ کنید. نقشه به شما نشان می‌دهد که از کدام مناطق می‌توانید این دارو را خریداری کنید. این دارو برای افرادی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند در بعضی مواقع حکم مرگ و زندگی را دارد. اگر فردی را با این شرایط می‌شناسید حتما پیش از رخ دادن اتفاقی، این مکان‌ها را بشناسید.

سپتامبر ماه جهانی ریکاوری است و گوگل به تازگی یک وبسایت با نام Recover Together ساخته است.

انتهای پیام/

گوگل قابلیت دیگری را به نقشه خود اضافه کرد

برچسب ها: فناوری ، گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار