سخنران حرم مطهر رضوی:

امام حسین (ع) به بشریت درس عزت آموخت

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: امام حسین (ع) در ماجرای کربلا به همه بشریت درس عزت و آزادگی در سایه عبودیت خداوند متعال را آموخت.

امام حسین (ع) به بشریت درس عزت آموختبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی‌تبار سخنران حرم مطهر رضوی در ویژه برنامه‌های عزاداری حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: امام علی بن الحسین (ع) ملقب به «سجاد»، «زین العابدین»، و «سید الساجدین»، در کربلا حدود ۲۲ سال سن داشت و خداوند به وسیله بیماری، جان او را نجات داد، درباره تاریخ شهادت آن امام اختلاف روایت وجود دارد. برخی مورخان ۱۲ محرم را به عنوان سالروز شهادت امام سجاد (ع) معرفی کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه عبودیت و بندگی تمام عیار از فضائل برجسته و معروف امام سجاد (ع) است، تصریح کرد: در بررسی صفات، فضائل و سیره زندگی امام سجاد (ع) به مواردی، چون ترک دنیا، کثرت عبادت، زهد نسبت به مال دنیا و خوشی‌های آن خواهیم رسید که از این موارد به «تعبد» و روی‌گردانی از دنیا، تعبیر می‌شود.
 
سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با موقعیت شناسی دقیق در محافل مختلف به تبیین اهداف واقعه کربلا و قیام سیدالشهدا (ع) پرداختند، گفت: ایشان پیام امام حسین (ع) را به گونه‌ای منتقل کردند که تا کنون ماندگار و جهانی شده است.

شریعتی تبار افزود: واقعه کربلا با همه ابعاد عظمت بی‌بدیلیش به ظاهر در عصر عاشورا با شهادت سیدالشهدا (ع) به پایان رسید، اما از آن زمان مأموریت حضرت سجاد (ع) و زینب کبری (س) آغاز شد.

او با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در ماجرای کربلا به همه بشریت درس عزت و آزادگی آموخت، تصریح کرد: تبعیت از این درس سید الشهدا (ع) در سایه عبودیت و بندگی خداوند متعال صورت می‎گیرد، چون به فرموده امام حسین (ع) همه عزت‎ها از آنِ خداوند متعال است و اولیای الهی به عزت خدای متعال عزیز می‌شوند.

سخنران حرم مطهر رضوی در ادامه قناعت را یکی از صفات مهم و ارزشمند اهل بیت (ع) برشمرد و گفت: امام علی (ع) در روایتی می‌فرمایند که «الْقَنَاعَةُ مَالٌ لَا یَنْفَدُ» یعنی قناعت دارائى است که نابود نمى‌شود زیرا قناعت و خرسند بودن به آنچه داریم، نیازمندى را دور مى‌سازد.
 
انتهای پیام//م.ی
 

قناعت مهم ترین ویژگی ائمه اطهار (ع) است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.