شروع سال تحصیلی جدید طلاب در قزوین

آئین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان قزوین در شبستان امیر المومنین مسجدالنبی (ص) برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در آئین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان گفت: در حدیثی امام حسین علیه السلام فرمودند پنج چیز هست که هر کسی آن‌ها را نداشته باشد، بهره‌ای از عمر خود نخواهد برد و برای دیگران نیز مفید نخواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه اولین نکته عقل است، افزود: عقل حقیقی و سالم فقط خدا را عبادت و بهشت را تحصیل می‌کند.

او اضافه کرد: دومین موضوعی که برای انسان مهم است و کمک می‌کند از زندگی بهره‌مند شود، "دین" است، باید همانطور که تبلیغ و تعلیم دین داده می‌شود، به همان میزان باور حقیقی به حقانیت خداوند، قیامت و مبانی دینی داشته باشیم.

امام جمعه قزوین گفت: بین عقل و دین هم رابطه صمیمانه وجود دارد و هیچگاه در مقابل هم قرار ندارند، هر چقدر دینِ انسان قوی‌تر می‌شود، عقلش بیشتر رشد می‌کند و هر چه عاقل‌تر شود، درک بیشتری از دین پیدا می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: سومین رکنی که اگر انسان نداشته باشد بهره‌ای از زندگی ندارد، "ادب" است، ادب این نیست که فقط چشم گفته شود بلکه باید در مسیر کار‌های درست و خداپسندانه قرار گرفت و در مقابل، از مسیر غیر خدایی پرهیز شود تا انسان به جایگاه ادب برسد.

او گفت: نکته چهارم از نگاه امام حسین (ع)، "حیا" است، باید انسان نزد خدا حیا داشته باشد و نسبت به دیگران نیز حیا داشته و با صداقت برخورد کند، نباید مقابل انسان‌ها و پشت سر آن‌ها رفتار متفاوت داشت.

نماینده، ولی فقیه در استان، پنجمین نکته را حسن خلق دانست و افزود: باید نقد‌ها و سخنان خود را با حسن خلق انجام داد؛ اگر چه برخی جا‌ها هم تاکید شده که محکم باشید و در مقابل کفار باید اینگونه برخورد کنیم.

انتهای پیام/ک

آئین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار