ترفند جدید کلاهبرداری با فروش مدارک تحصیلی در سایت دیوار

افرادی که با تبلیغ دروغین آگهی فروش مدارک تحصیلی در سایت دیوار، از دو شهروند اراکی در حدود ۴۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند، در عملیات پلیس فتا استان مرکزی دستگیر شدند.

ترفند جدید کلاهبرداری با فروش مدارک تحصیلی در سایت دیواربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری افرادی که با تبلیغ دروغین آگهی فروش مدارک تحصیلی در سایت دیوار، از دو شهروند اراکی در حدود ۴۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند خبر داد و گفت: چندی پیش در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر کلاهبرداری از او از سوی افرادی ناشناس، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: با آغاز تحقیقات، این فرد به کارشناسان پلیس اذعان داشت که با مشاهده یک آگهی خرید مدرک تحصیلی در سایت دیوار، مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال را به‌حساب فرد آگهی‌دهنده واریز کرده و بعد از آن این فرد دیگر پاسخگوی تماس او نیست.

وی با بیان آغاز تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس در رسیدگی به این پرونده گفت: با آغاز تحقیقات، شهروندی دیگر نیز به پلیس مراجعه و شکایت مشابهی را ارائه داد و مشخص شد از این فرد نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به این روش کلاهبرداری شده است.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی ادامه داد: با تحقیقات گسترده و اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی کارشناسان پلیس فتا، سرانجام ۲ متهم این پرونده در شهر‌های تهران و اراک شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی در انجام عملیاتی دستگیر و به یگان انتظامی دلالت شدند.

سرهنگ آنقی یادآور شد: متهمان با مشاهده اسناد و مدارک موجود، چاره‌ای جز اعتراف نداشته و سرانجام به جرم خود و کلاهبرداری ۴۵۰ میلیون ریال از این دو شهروند به بهانه فروش مدارک تحصیلی اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: متهمان دستگیرشده در این عملیات، پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

منبع:میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار