بزرگترین روستای استان بوشهر دبیرستان ندارد

مردم روستای شیرینو از توابع شهرستان کنگان استان بوشهر از مسئولان می‌خواهند دبیرستان در روستایشان راه‌اندازی شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، تعدادی از دانش آموزان روستای شیرینو از توابع شهرستان کنگان و اولیای آن‌ها امروز در آستانه سال جدید تحصیلی رو به روی فرمانداری این شهرستان جمع شدند و از مسئولان خواستند که دبیرستان در روستایشان راه اندازی شود.

آنان با در دست داشتن نوشته‌هایی مانند ما مدرسه می‌خواهیم و دانش آموزان شیرینو را دریابید خواستار راه اندازی دبیرستان دخترانه در این روستا شدند.

به گفته اکبر محمدی خواه رئیس شورای اسلامی بخش سیراف و روستای شیرینو، بیش از ۹۰ دانش آموز پسر و دختر این روستا، برای تحصیل در مقطع متوسطه دوم به روستای پَرَک در ۱۵ کیلومتری شیرینو می‌روند.

او افزود: این دانش آموزان با مشکلاتی مانند تصادفات و هزینه‌های رفت و آمد رو به رو هستند.

محمدی خواه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای حل مشکل نبود دبیرستان در روستای شیرینو،  گفت: فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش قول داده‌اند امسال کلاس دهم برای دختران در شیرینو برگزار شود اما انتظار جدی مردم به ویژه والدین راه اندازی کلاس یازدهم برای دختران و در ادامه راه استقرار دبیرستان در این روستای ده هزار نفری است.

یکی از اولیای دانش آموزان نیز گفت: تا کنون چندین جوان روستا در مسیر رفتن به مدرسه به علت تصادف جان باخته اند و حداقل انتظار ما از مسئولین این است اجازه ندهند باز هم این جاده قربانی بگیرد.

یکی دیگر از اولیای دانش آموزان این روستا هم بیان کرد: زیبنده نیست روستای شیرینو که از همه طرف  با صنایع مختلف محصور شده است دبیرستان نداشته باشد.

او گفت: اگر مسئولان برای حل این مشکل چاره اندیشی نکنند اجازه نخواهیم داد دخترانمان برای ادامه تحصیل به جای دیگری بروند.

مدیر آموزش و پرورش کنگان، کمبود نیروی انسانی را یکی از موانع برای راه اندازی متوسطه دوم در شیرینو عنوان کرد و افزود: امسال کلاس دهم برای نزدیک به ۲۵ دانش آموز دختر کلاس دهم در شیرینو راه اندازی خواهد شد.

شاکر محیسن بیان کرد: مکاتباتی با مرکز استان شده است که در صورت تامین نیرو و ایجاد شرایط لازم کلاس یازدهم نیز برای دانش آموزان دختر این روستا راه اندازی شود.

فرماندار کنگان هم گفت: پیگیری راه اندازی دبیرستان دخترانه در شیرینو به عنوان مطالبه‌ای جدی، در شورای آموزش و پرورش بررسی شده است.

فتح الله نوروزی افزود: مکاتبات و مذاکراتی با مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این خصوص صورت گرفته که امیدوارم نتایج این نشست‌ها و پیگیری‌ها تحقق خواسته مردم باشد.

روستای شیرینو با بیش از ۱۰ هزار نفر در ۵۵ کیلومتری کنگان و ۲۷۵ کیلومتری بوشهر مرکز استان واقع است.

علاوه بر برخی شرکت‌های منطقه پارس دو کنگان تعدادی از هتل‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه پتروشیمی نیز در جوار این روستای بندری قرار دارند.

انتهای پیام/ک

مردم روستای شیرینو ایجاد دبیرستان را در این روستا خواستار شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسیح بهمنی
۰۷:۲۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
با تشکر بابت انتشار خبر صحیح