هنر ارزشمند جام بهترین معرف این شهر است

قائم مقام اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هنر ارزشمند جام بهترین معرف است و آن را باید قدر بدانیم.

هنر ارزشمند جام بهترین معرف این شهر استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  یوسف امینی قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جمع مدیران انجمن‌های فرهنگی و هنری تربت جام گفت: چهره‌های فرهنگی، علمی، هنری و مفاخر تربت جام شهرت جهانی دارند و این جایگاه از سرمایه‌های معنوی و فارسی کشور بوده که نماد و برند تربت جام است.

او با بیان اینکه مردم ایران و جهان تربت جام را با جایگاه فرهنگ، مفاخر و هنرش می‌شناسند و هنر ارزشمند جام بهترین معرف است و آن را باید قدر بدانیم، ادامه داد: وحدت اسلامی تربت جام افتخار کشور و جامعه ما در حال تغییر است، نمی‌توانیم ثابت بمانیم و بایستی نیاز‌های جامعه را با نگاه روز تطبیق بدهیم.

قائم مقام اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: یکی از رویکرد‌ها برای درآمدزایی هنرمندان ایجاد بازارچه هنری با نگاه فروش است که بایداین بستر را فراهم کنیم تا هنرمند آثار فرهنگی و هنری و تولیدی خود را به بازار عرضه کند.

امینی افزود: بایستی به سمتی برویم تولیدات فرهنگی و هنری را درآمدزایی کنیم تا ناامیدی و بی انگیزه‌ای در جامعه هنری حاکم نشودو آنان پویا وزنده بماند.

اوبا اشاره به جایگاه حوزه نمایش استان در کشور گفت: برابر اعلام وزارتخانه جایگاه حوزه نمایش استان در کشور بعد از تهران، مشهد شکوفا‌ترین حوزه نمایش در سطح کشور را داشته که بیشترین اجرا و درآمدزایی را دارند.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام با تشریح وضعیت فرهنگی و هنری گفت: زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنرتربت جام بسیار ضعیف است و ما شرمنده هنرمندان هستیم.

حسین حیدربیگی افزود: شهرستان تربت جام به لحاظ فرهنگ و هنرش و وجود هنرمندان ارزشمند در کشور و جهان منحصر به فرد است و با همه کمبود‌ها امیدواریم با بهره برداری از پژوهشکده موسیقی در پایان امسال گوشه‌ای از مشکلات هنرمندان مرتفع شود.

انتهای پیام //ز. ج
 


جایگاه فرهنگی، هنری و مفاخر نماد تربت جام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.