رشد ۳۰ درصدی اشغال هتل های مشهد در تابستان امسال

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: امسال شاهد رشد ۲۵ تا ۳۰ درصدی اشغال ظرفیت هتل‌های مشهد نسبت به پارسال بوده ایم.

محمد قانعی رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد با اشاره به وضعیت اشغال ظرفیت‌های مشهد در تابستان امسال گفت: خوشبختانه وضعیت اشغال هتل‌های شهر مشهد امسال نسبت به پارسال افزایش داشته و وضعیت بهتری را خصوصا در نیمه دوم تیر و مرداد ماه داشته ایم.
 
قانعی ادامه داد: امسال شاهد رشد ۲۵ تا ۳۰ درصدی اشغال هتل‌ها نسبت به پارسال بوده ایم.
 
او با اشاره به اینکه فعالیت غیرمجاز خانه مسافر‌ها همچنان به ما ضربه می‌زند، گفت: فضا‌های اقامتی غیرمجاز در مشهد به هتلداران ضربه جدی وارد کرده و قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.
 
رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با اشاره به افزایش حضور زائران خارجی در مشهد گفت: امسال با حضور زائران و مسافران خارجی به ویژه از کشور‌های حوزه خلیج فارس، بحرین و عراق با شرایط بهتری مواجه بودیم اما هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل بسیار فاصله داریم.
 
قانعی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های غیرمجاز خانه مسافر‌ها باید متوقف شده و بخش خصوصی باید به عرصه ورود کند، بیان کرد: این موضوع سرمایه گذاران را نیز تحت تاثیر قرار داده است و ما افرادی را داریم که به دلیل مشکلات موجود نتوانسته اند مجموعه‌های خود را راه اندازی کنند.
 
او تصریح کرد: وجود پدیده خانه مسافر اساسا الزامی ندارد زیرا ما به اندازه کافی، فضای اقامتی مجاز در مشهد داریم و هرکسی که شرایط فعالیت در زمینه اسکان زائران و مسافران را دارد باید به چرخه رسمی این کار وارد شده و مجوز بگیرد.
 
رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی افزود: متاسفانه به نظر می‌رسد تعداد خانه مسافر‌ها و افرادی که به این کار اقدام می‌کنند، افزایش هم پیدا کرده است.
 
قانعی با اشاره به فعالیت غیرقانونی فضا‌های اقامتی متعلق به سازمان‌ها و دستگاه‌ها گفت: اصل ۴۴ قانون اساسی می‌گوید سازمان‌های دولتی نباید با بودجه عمومی، فضا‌های اقامتی و تفریحی داشته باشند بلکه این موضوع باید به بخش خصوصی واگذار شود.
 
انتهای پیام/ف.ب
 
وجود پدیده خانه مسافر اساسا الزامی ندارد
برچسب ها: قیمت هتل ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار