مهم‌ترین حوادث امروز بیست و پنجم شهریور ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبرداری اینترنتی در پوشش برنامه رژیم غذایی/ متخلفین حمل هیزم‌های جنگلی در دام قانون افتادند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، مهم‌ترین حوادث امروز بیست و پنجم شهریور ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کلاهبرداری اینترنتی در پوشش برنامه رژیم غذایی

رئیس پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری در پوشش برنامه رژیم غذایی و در قالب ارسال لینک فیشینگ به همشهریان خبر داد.

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: یکی از شگرد‌های کلاهبرداران در فضای مجازی، فعالیت‌های مجرمانه در قالب ارسال لینک‌های آلوده و جعلی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی افراد در قالب فیشینگ است.

او اظهار کرد: به تازگی با مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس مشاهده شده است که کلاهبرداران در فضای مجازی تبلیغاتی با عنوان برنامه رژیم غذایی منتشر نموده و از کاربران می‌خواهند برای دریافت برنامه رژیم غذایی متناسب خود بر روی یک لینک که معرفی نموده‌اند، کلیک کنند.

سرهنگ جمالی بیان کرد: از کابران خواسته می‌شود برای واریز وجه بر روی لینک معرفی شده کلیک کرده که بررسی‌ها نشان می‌دهد با این اقدام، کاربران به یک درگاه بانکی جعلی هدایت می‌شوند و پس از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی مانند شماره کارت و رمز دوم با روشی که اصطلاحاً فیشینگ نامیده می‌شود، حساب بانکی آن‌ها خالی می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان ایلام ادامه داد: شهروندانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند در هنگام برخورد با تبلیغات اغوا کننده و لینک‌های ناشناس هوشیار بوده و بدون شناسایی هویت ارسال کننده آن‌ها هیچ اطلاعتی به خصوص اطلاعات حساب بانکی خود را ارسال نکنند.

او با تأکید بر اینکه در فعالیت‌هایی که در فضای مجازی انجام می‌دهید حتماً از افرادی که در این راستا آگاهی دارند اطلاعات لازم را کسب کنند افزود: جهت جلوگیری از سوء‌استفاده کلاهبرداران، به هشدار‌های پلیس فتا توجه کرده و در صورت مواجهه با موارد مشابه یا سایر جرایم رایانه‌ای موضوع را از طریق سایت این پلیس به نشانی www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی به این پلیس اطلاع دهند.

 

واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در محور دهلران - اندیمشک

رئیس پلیس راه استان ایلام از واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در محور دهلران – اندیمشک خبر داد.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: به علت واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در محور دهلران – اندیمشک در محدوده دشت عباس دو نفر از سرنشینان خودرو سواری مصدوم شدند.

او ادامه داد: مصدومین بلافاصله به مراکز درمانی اعزام شدند.

همتی زاده بیان کرد: از کلیه رانندگان خواهشمندیم باتوجه به افزایش ۸درصدی تردد‌ها در فصل تابستان در محور‌های ارتباطی استان ایلام، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را در دستورکار خود قرار داده و با برنامه ریزی رانندگی کنند تا شاهد حوادث ناگوار جاده‌ای نباشند.

 

آتش سوزی گسترده در درختان عین خوش از توابع شهرستان دهلران

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از آتش سوزی گسترده در درختان عین خوش از توابع شهرستان دهلران خبر داد.

سرهنگ غلامرضا فتحی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: پس از اعلام خبرآتش سوزی در درختان عین خوش از توابع شهرستان دهلران نیرو‌های امدادی به منطقه اعزام شدند.

او ادامه داد: این آتش سوزی با حضور نیرو‌های منابع طبیعی، سپاه، بسیج و آتش نشانی پس از چند ساعت فعالیت مهار و خاموش شد.
فتحی اظهار کرد: امسال به دلیل زیاد بودن حوادث آتش سوزی در مناطق مختلفی از استان، بسیاری از درختان سطح استان از بین رفته و زمان زیادی نیاز است که دوباره این درختان جایگزین شوند.

 

متخلفین حمل هیزم‌های جنگلی در دام قانون افتادند

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان چرداول از به دام افتادن متخلفین حمل هیزم‌های جنگلی در شهرستان های چرداول وسیروان خبر داد.

دژم خو رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان چرداول گفت: با انتشار عکس حمل هیزم جنگلی با خودرو‌های شخصی درفضای مجازی مامورین یگان حفاظت شهرستان های چرداول و سیروان در اسرع وقت ضمن بررسی موضوع در کمترین زمان ممکن، اشخاص متخلف را شناسایی کردند.

وی افزود: از آنجایی که محل سکونت اشخاص واقع در شهرستان سیروان بود، با هماهنگی‌های قضایی از طریق دادستان محترم شهرستان چرداول و سیروان و همچنین رئیس حقوقی اداره کل، با اقدام یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان سیروان، ماشین نیسان جهت اعمال قانون قانون توقیف و پرونده بر علیه متخلفین تشکیل شد.

او ادامه داد: پرونده متخلفین به منظور مجازات و سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارجاع داد شد.

دژم خو بیان کرد: یگان منابع طبیعی در مواجهه با مخربین طبیعت هیچگونه چشم پوشی با اشخاص متخلف ندارند.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری چرداول تصریح کرد:مردم هم می‌توانند در امر حفاظت از منابع طبیعی وانتقال آن به نسل‌های آینده سهیم شوند و در صورت مشاهده هر گونه تخلفی مراجع مربوطه را از موضوع آگاه سازند.

 

اخطار پلمب به ۱۳ آرایشگاه زنانه درشهرستان ایلام

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان ایلام از ارائه اخطاریه پلمب به ۱۳ آرایشگاه زنانه در شهرستان ایلام خبر داد.

سرهنگ علی جمشید پور رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان ایلام گفت: در طرح نظارت بر فعالیت آرایشگاه‌های زنانه که توسط پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی انجام شد تعداد ۴۱ واحد از صنوف آرایشگاه‌های زنانه مورد بازدید قرار گرفت.

اوبیان کرد: طی نظارت‌های صورت گرفته، برای تعداد ۱۳ واحد صنفی به دلیل تخلفات صنفی اخطار پلمب صادرشد و تعداد ۹ واحد صنفی فاقد پروانه کسب نیز شناسایی شدند.

جمشید پورافزود: در این راستا ۲۲ مورد اخطار صنفی صادر و ضوابط لازم الاجرا برای این صنف به صورت مکتوب به اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه ابلاغ شده است.

او اظهار کرد: پلیس امنیت عمومی با محوریت اداره اماکن بطور مستمر با اجرای طرح‌ها و گشت‌های مشترک با دیگر سازمان‌ها، نظارت بیشتری بر صنوف خواهد داشت و با صنوف متخلف برخورد قانونی و جدی صورت خواهد گرفت.

رئیس پلیس امنیت عممی استان ادامه داد:از آنجا که رعایت ضوابط عمومی و اختصاصی برای همه اصناف ضروری بوده به شهروندان توصیه می‌کنیم در صورت اطلاع از هرگونه تخلف صنفی موضوع را از طریق شماره ۰۸۴۲۱۸۲۱۲۴۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

دستگیری ۱۷ متخلف به دلیل حفاری‌های غیرمجاز در سال جاری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: ۱۷ فرد متخلف به دلیل حفاری‌های غیرمجاز در ایلام طی سال جاری شناسایی و دستگیر شده اند.

عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: طی سال جاری ۱۷ فرد متخلف به دلیل حفاری‌های غیرمجاز در ایلام شناسایی و دستگیر شدند که بیشتر این متخلفان بومی استان ایلام بوده و تعدادی نیز از استان‌های دیگر، چون تهران و اصفهان بوده اند.

او افزود: هرچند دایره فعالیت این متخلفان در مناطق مختلف استان بوده، اما بیشترین تخلف‌های کشف شده در حوزه شهرستان‌های چرداول و ایلام ثبت شده است.

شنبه زاده بیان کرد: برخی از این افراد در حین تخریب و چاله کنی و تعدادی نیز هنگام حمل اشیاء در مبادی‌های استان شناسایی و دستگیر شده اند.

او اظهار کرد: برخی از این متخلفان با تشکیل باند‌هایی متشکل از افراد بومی و غیر بومی به تخریب و سرقت اشیا تاریخی استان ایلام نیز مبادرت کرده بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام مطرح کرد: این تعداد متخلف با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام و نیرو‌های انتظامی دستگیر شدند.

او ادامه داد: از این حفاران غیر مجاز تعداد هفت دستگاه فلزیاب و پنج قلم شی مربوط به دروه‌های مختلف تاریخی با همکاری نیروی انتظامی کشف و ضبط شده است.

شنبه زاده بیان کرد: هرگونه حفاری و کاوش برای دستیابی به اشیاء تاریخی ممنوع و جرم محسوب می‌شود و افراد خاطی در صورت استفاده از فلزیاب به اشد مجازات مقرر در قانون محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.