امروز در بازار‌های جهانی؛

قیمت هر اونس طلا به یک هزار و ۴۹۷ دلار و ۹۸ سنت رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با اندکی تغییر به ۱۴۹۷ دلار و ۹۸ سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه قبل به دلیل افزایش تنش‌ها در خاورمیانه رشد یک درصدی را شاهد بود.

قیمت هر اونس طلا به ۱۴۹۷ دلار و ۹۸ سنت رسیدبه گزارش گروه اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، در حالی که در آستانه نشست فدرال رزرو در اواخر این هفته که انتظار می‌رود طی آن نرخ بهره کاهش یابد تجار از انجام معاملات عمده خودداری می‌کنند، قیمت طلا امروز شاهد ثبات نسبی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با اندکی تغییر به ۱۴۹۷ دلار و ۹۸ سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه قبل به دلیل افزایش تنش‌ها در خاورمیانه رشد یک درصدی را شاهد بود.

قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۵۰۵ دلار و ۴ سنت رسید.

بنجامین لو، تحلیلگر بازار طلا در موسسه فیلیپ فیوچرز گفت: «کاهش احتمالی نرخ بهره در آمریکا در هفته آینده از قبل تاثیر خود را بر بازار گذاشته است، اما تجار در پی آن هستند ببینند که سیاست آینده بانک مرکزی آمریکا چه خواهد بود.»


بیشتر بخوانید:قیمت هر اونس طلا با ۸.۵ دلار کاهش به ۱۴۹۱ دلار رسید


انتظار می‌رود فدرال رزرو در پایان نشست دو روزه خود در روز چهارشنبه ۲۵ صدم درصد نرخ بهره را کاهش دهد. این اقدام دومین کاهش نرخ بهره در امسال  میلادی خواهد بود. پیشتر بانک مرکزی آمریکا آخرین بار در جولای ۲۰۰۸ نرخ بهره را کاهش داده بود.

در همین حال به دلیل احتمال رویارویی نظامی در منطقه به دلیل حمله به تاسیسات نفتی عربستان و افزایش قیمت نفت ارزش پول ملی کشور‌های صادر کننده نفت تقویت شده و ارزش دلار نیز بالا رفته است.

ترامپ روز دوشنبه ایران را متهم به دست داشتن در حمله به تاسیسات نفتی عربستان کرد، اما تاکید کرد که تمایلی به جنگ ندارد.

در عرصه جنگ تجاری، گفتگو‌ها بین مقامات میانی دولت‌های آمریکا و چین قرار است روز پنجشنبه در واشنگتن آغاز شود و زمینه را برای مذاکرات سطح بالا میان طرفین در ماه آینده میلادی فراهم سازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار