سیف: کودک ۸ ساله به علت خطای انسانی درگذشت

مدیر مجموعه ورزشی آزادی گفت: شیرینی نظم و انضباط ورزشگاه آزادی به علت خطای انسانی به کام همه تلخ شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، قدرت‌الله سیف مدیر مجموعه ورزشی آزادی درباره درگذشت کودک هشت ساله در ورزشگاه آزادی اظهار کرد: به خانواده داغدار تسلیت می‌گویم و برای آنها آرزوی صبر می‌کنم. به هر حال این اتفاق باعث شد شیرینی نظم و انضباط  بعد از دو هفته در ورزشگاه آزادی به کام همه تلخ شود. بعد از پایان بازی در فاصله‌ای حدود ۵۰ متری از گیت‌ها، پیمانکار نصب داربست‌ها به واسطه خطای انسانی از یکی از تیر‌های برق به عنوان ستون استفاده کرده بود و اتصالی باعث شد فرزند یکی از زحمت کشانی که در غرفه‌ها مشغول بود و از این راه کسب روزی حلال برای خانواده‌اش می‌کرد به خاطر دست زدن دچار این حادثه شود.


 بیشتر بخوانید:پیروزی پرسپولیس قربانی ۸ ساله گرفت


سیف درباره اینکه گفته می‌شود پیمانکار مربوطه بازداشت شده است گفت: مسئولان قضایی به همراه ضابطین قضایی در ورزشگاه حاضر شدند، آن پیمانکار احضار و بعد از ارائه اطلاعاتی در این مورد بازداشت شد و این پرونده در حال رسیدگی است.  

مدیر مجموعه ورزشی آزادی درمورد اینکه این داربست‌ها به چه منظور نصب شده‌اند گفت: در سالن ۱۲ هزار نفری که مسابقات والیبال برگزار می‌شود این داربست‌ها به درخواست نهاد‌های امنیتی و نیروی انتظامی و توسط فدراسیون والیبال نصب شده که بتوانند نظم بهتری را برقرار کنند.  

مرگ کودک ۸ ساله ارتباطی به گیت‌ها ندارد 

او درباره  اینکه گفته می‌شود این حادثه به علت اشکال در گیت‌ها به وقوع پیوسته گفت: گیت‌ها به منظور ورود هستند و این اتفاق بعد از خروج رخ داده است، در حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت از خروج هواداران گذشته بود و هیچ ارتباطی  به گیت‌ها ندارد. فاصله گیت‌ها تا این داربست‌ها در حدود ۵۰ متر است. همانطور که گفتم متاسفانه شیرینی نظم و انضباطی که بعد از دو هفته برقرار شده بود به کام همه ما تلخ شد.  


بیشتر بخوانید: پیکر کودک هشت ساله جان باخته در ورزشگاه آزادی به بیمارستان شماره ۲ منتقل شد


اخبار مربوط به کودک جان باخته زخم روی دل خانواده اش گذاشت 

سیف درباره  حضور خانواده کودک جانباخته در ورزشگاه آزادی گفت: ما تا ساعت ۳ صبح در مجموعه بودیم و خانواده این کودک و  مقامات قضایی نیز در ورزشگاه بودند. خانواده مرحوم از بعضی سایت‌ها که اخبار غیرواقعی را منتشر کرده بودند گله داشتند و  از این سایت‌ها و رسانه‌ها درخواست می‌کنم  که اگر اطلاع‌رسانی می‌کنند براساس واقعیت باشد و اخبار را از مسئولان و مراجع ذی‌ربط بگیرند. متاسفانه اخباری منتشر کرده بودند که حالت خوبی نداشت و بیشتر روی زخم و آسیبی که رسیده بود نمک می‌ریخت. خواهشم این است که برای اطلاع‌رسانی از منابع موثق اخبار را دریافت کنند.  

مدیر مجموعه ورزشی آزادی درمورد اینکه چرا پیمانکار دچار چنین خطایی شده است، گفت: ما در مجموعه چند پیمانکار داریم، پیمانکار برق جدا است و پیمانکار داربست هم جدا. این پیمانکار با صحبتی که با دوستان قضایی داشتند از جانب کسی که متولی داربست است دچار خطا شده بود. این موضوع پیگیری می‌شود و ما هم همکاری با مراجع ذی‌ربط را وظیفه خودمان می‌دانیم.  

سیف درباره اینکه گفته می‌شود سیم‌های برق پوسیده هستند، گفت: از عمر ورزشگاه آزادی ۵۰-۴۰ سال می‌گذرد، بخش‌هایی از آن بازسازی شده است. به هر حال  در داخل ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری ۴ جایگاه بازسازی شده و آن‌هایی که تخصص دارند می‌گویند ۵۰-۴۰ سال به عمر این سازه اضافه شده است، اما نیاز است که بازسازی در همه جای آن انجام شود. صحبت درمورد بازسازی در تخصص من نیست، چند کارشناس شب گذشته در ورزشگاه حضور داشتند و مسائلی را یادداشت کردند. انشاءالله این پیگیری‌ها باعث شود دیگر چنین  اتفاقاتی را شاهد نباشیم.  

هواداران برای تماشای دربی بدون بلیت به ورزشگاه نیایند

او درباره اینکه آیا برای برگزاری دربی نگرانی‌هایی وجود دارد گفت: ما از قبل هم گفته‌ایم که تماشاگران بدون بلیت به ورزشگاه نیایند، در جلسه روز گذشته که با شورای تامین داشتیم تصمیم گرفته شد از ورود تماشاگرانی که بلیت ندارند ممانعت شود، به همین علت حدود ۳-۲ هزار نفر نتوانستند وارد ورزشگاه شوند. ما اسکوربورد را روشن کردیم تا آن‌ها از تماشای بازی محروم نشوند از هواداران می‌خواهم برای تماشای دربی بدون بلیت به ورزشگاه نیایند تا شرمنده آن‌ها نشویم و همچنین برای آنهایی که بلیت تهیه کرده‌اند مزاحمتی ایجاد نشود.  


بیشتر بخوانید: داربست منجر به فوت کودک خردسال شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
صدتا پیمانکارم که داشته باشین مقصر اصلی شمایین چون اینا زیرنظر شما کار می کنن براتون صورت وضعیت می فرستن و صورتجلسه امضا می کنین نیروی انتظامی باید صورتجلسات تحویل کارو چک کنه و ببینه کیا برگه پایان کارو امضا کردن و مجازات بشن تا این جوری با جون مردم بازی نکنن آخرشم هی تقصیرو گردن دیگران بندازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
این سیف با اون سیف نسبتی داره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
الان دقیقا باید چه کسی پاسخگو باشد؟؟!!.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
به همین راحتی یک خانواده را داغدار کردن، وزیر ورزش ومدیز ورزشگاه باید به شدت مجازات شوند که نظارت کافی نداشتن تا مدیران دیگر بفهمند با ابراز تاسف نمیتوان از گناه انها در گذشت
آخرین اخبار