خطرناک‌ترین فناوری‌هایی که دشمن چشم هستند

یک متخصص چشم درباره خطرناک‌ترین عوارض کار با فناوری‌های جدید مرتبط با چشم توضیح داد.

مسعود یادگاری متخصص چشم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره عوارض طولانی مدت نشستن پشت رایانه اظهار کرد: افرادی که به مدت طولانی در محل کار خود مقابل رایانه می‌نشینند حتما در معرض خطرات چشمی فراوانی هستند. افرادی که در روز تعداد ساعات زیادی را برای استفاده از رایانه و لپ تاپ و نمایشگر‌هایی که به چشم نزدیک است مصرف می‌کنند پس از  مدتی دچار خستگی و احساس ضعف در بینایی می‌شوند.

ساعت 20//خطرناک ترین رباط برای چشم را بشناسید


بیشتر بخوانید: از علائم تا راه‌های درمانی کیست پلک چشم+ اینفوگرافی



او درباره فاصله مناسب بین فرد با صفحه رایانه گفت: صفحه باید به گونه‌ای قرار داشته باشد که فاصله آن با چشم فرد حدود ۴۰سانتی‌متر  و کاملا رو به روی صورت فرد باشد.

متخصص چشم درباره بهترین راه کار‌ها برای جلوگیری از آسیب‌های چشمی بیان کرد: افراد باید هر ۲۰ دقیقه به یک شی که در فاصله بسیار دور از خودشان است نگاه کنند تا چشم کمی استراحت کند و نباید مدام به یک جا خیره شود.

او در ادامه افزود:در واقع این عمل می‌تواند به چشم شما استراحت دهد و مانع بسیاری از آسیب‌ها شود، زیرا همانند یک ورزش عمل خواهد کرد.

یادگاری درباره علائم و نشانه‌های عارضه چشمی گفت: اختلالاتی در دید فرد ایجاد می‌شود که در بیشتر اوقات موقت است و اگر حاد نباشد. سردرد فراوان و حتی پرش عضلانی هم ظاهر می‌شود.

ساعت 20//خطرناک ترین رباط برای چشم را بشناسید


بیشتر بخوانید: شایع ترین مشکلات چشمی با سبک زندگی امروز


او متذکر شد: حتما هنگام خروج از منزل عینک آفتابی بزنید؛ ساعات زیادی به صفحه رایانه یا گوشی خود خیره نشوید، از جای خود بلند شوید و کمی بدنتان را ورزش دهید ومدتی به نقاط دورنگاه کنید.

متخصص چشم بیان کرد: حتما هنگام مطالعه یا کار، نور محیط کافی باشد، زیرا نور شدید به چشم‏ هایتان فشار وارد می‌کند و از لامپ‌هایی با نور سفید در محل کار استفاده کنید، در این صورت می‌توانید از عینک‌هایی که خاصیت ضد نور و آنتی رفلکس برای جلوگیری از منعکس شدن نور دارند، استفاده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
در‌علم‌الکتروتکنیک‌، نور‌ایده‌آل‌ترکیبی‌از
نور‌‌لامپ‌های‌آفتابی‌و‌مهتابی‌است‌.‌‌
در‌بعضی‌از‌کشور‌های‌همسایه‌‌ی‌شمالی
استفاده‌از‌لامپهای‌کم‌مصرف‌ممنوع‌است‌‌این‌
ممنوعیت‌بدلیل‌مواد‌مضر‌به‌کار‌رفته‌در‌‌لامپ‌است.
بهترین‌راه‌پیشنهاد‌ی‌اینه‌که‌در‌قسمت‌های‌از‌منازل
که‌بیشترین‌زمان‌در‌آنجا‌سپری‌میشه‌حد‌اقل‌یک‌لامپ
تنگستنی‌‌به‌همراه‌لامپ‌های‌کم‌مصرف‌روشن‌باشه.‌لامپ‌تنگستنی‌همون‌لامپهای‌رشته‌ای‌است‌که‌قدیما‌استفاده
میکردیم.
آخرین اخبار