دانستنی‌های پزشکی؛

کاهش علائم پیری با روغن کنجد/ کنترل عصبانیت با یک تکنیک ساده/ ملیّنی طبیعی که به عملکرد روده‌ها کمک می‌کند


اگر هنگام عصبانیت نمی دانید چه کاری باید انجام دهید حتما این مطالب را مطالعه کنید.


کاهش علائم پیری با روغن کنجد/ کنترل عصبانیت با یک تکنیک ساده/ملین طبیعی که به عملکرد روده‌ها کمک می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

ماساژ با روغن کنجد

روغن کنجد به عنوان یک درمان مفید علائم پیری شناخته شده است. ماساژ با روغن کنجد روی پوست در صبح بسیار مفید است؛  انجام این کار جریان خون را تحریک و پوست را سالم و درخشان می‌کند همچنین پوست هیدراته شده و می‌توانید از سلول‌های مرده پوست خلاص شوید. استفاده روزانه از این روش درمان، پوست را سالم و جوان نگه می‌دارد.

ساعت10 تاریخ 26////

مضرات قند و شکر

قند و شکر، کلاژن را پایین می‌آورد در نتیجه باعث ایجاد خطوط نازک و چین و چروک می‌شود. قند فرآوری شده در نوشابه، شکلات، کیک و ... یافت می‌شود. بهتر است کمتر از قند و شکر استفاده کنید حتی اگر امکان دارد آن ها را کنار بگذارید.

ساعت10 تاریخ 26////


بیشتر بخوانید: بیماری‌های قلبی چه علائم و نشانه‌هایی دارند؟


استفاده از چند نوع محصول شوینده با هم ممنوع است

هرگز نباید از مایع سفید کننده همزمان با دیگر مواد شوینده با هسته آمونیاک در یک اتاق استفاد کنید. این ترکیب باعث شکل گیری گاز سمی کلرامین می شود که در برخی موارد باعث مسموم شدن و از حال رفتن شما خواهد شد. آمونیاک اغلب در اکثرِ ترکیبات شوینده مخصوص شیشه و آینه دیده می‌شود. برای مثال وقتی شیشه های حمام یا دستشویی را تمیز می‌کنید و در هم بسته است؛ همزمان از مایع سفید کننده استفاده نکنید،  چرا که ممکن است دچار خفگی شوید.

ساعت10 تاریخ 26////

برای رهایی از عصبانیت چکار کنیم؟

در مواقعی که بسیار عصبانی هستید، قدم زدن بهترین وسیله برای رهایی از عصبانیت است زیرا باحرکت، هورمون استرس کاهش می یابد و هورمون اندروفین یاهمان هورمون شادی آزاد می شود.

ساعت10 تاریخ 26////

کاهش وزن با حبوبات

نخود غنی از فیبر محلول و نامحلول است. در حالیکه فیبرهای محلول سلامت صفرا را حفظ می‌کند. فیبرهای نامحلول به بهبود هضم غذا و قوام مدفوع و در نتیجه به کاهش وزن شما کمک می‌کند همچنین باعث می‌شود برای مدت بیشتری احساس سیری کنید.

ساعت10 تاریخ 26////

مبتلایان به کبد چرب بخوانند

شاید باور نکنید اما عارضه کبد چرب  اپیدمی شده و تقریبا در هر خانواده، حداقل یک نفر به این عارضه مبتلا شده است البته سن خاصی هم ندارد.حتی بچه ها هم ممکن است کبدشان چرب باشد. علائم هشدار دهنده  «کبد چرب» عبارتند از:

زرد بودن سفیدی اسکلروز چشم
کک‌ومک و لک صورت
ترش کردن و ریفلاکس گوارشی
طعم دهان تلخ و بدمزه صبحگاهی
جوش صورت و پشت کمر و روی بازوها
عصبانیت و پرخاشگری، زود از کوره دررفتن
درد مچ پاها و پیچ‌خوردگی های مکرر مچ پاها
ریزش موی شدید
احساس مورچه‌روی و گِزگِز در نواحی مختلف بدن
خونریزی های شدید عادت ماهیانه در زنان
حالت چسبندگی داشتن مدفوع به کاسه توالت (که نیاز به شست‌وشوی مدفوع با فشار زیاد آب باشد)
پرش پلک راست در اکثر مواقع
زرد شدن پیراهن در ناحیه زیر بغل و بدبو بودن عرق
احساس سوزن‌سوزن شدن انتهای دست و پاها
درد در سمت راست حفره شکمی که به‌سمت بین دو کتف انتشار داشته باشد

ساعت10 تاریخ 26////

ریتم منظم قلب با خوردن سیب

یکی دیگر از فواید خوردن سیب ناشتا، آن هم سیب سبز، این است که این میوه مقدار پتاسیم بیشتری نسبت به سایر انواع سیب ها دارد. پتاسیم یک الکترولیت است که رطوبت سلول‌ها را متعادل می‌کند. این کار برای ضربان قلب منظم بسیار حیاتی است. البته اگر شب ها هم خورده شود می تواند خواب راحت برای فرد ایجاد کند اما حتما با فاصله زمانی با شام خورده شود.

ساعت10 تاریخ 26////

مصرف انگور قرمز، پایانی برای یبوست

انگور قرمز برای مقابله با یبوست بسیار موثر است. مصرف آن برای صبحانه مانند یک ملین طبیعی عمل کرده و به عملکرد روده ها کمک زیادی می کند با این حال افرادی که دچار بیرون روی هستند باید از مصرف این انگور پرهیز کنند.

ساعت10 تاریخ 26////

ماهی را با ماست بخوریم؟

اگر در غذایتان گوشت وجود دارد در مصرف دوغ و ماست زیاده روی نکنید. اگر غذایتان ماهی باشد از خوردن دوغ و ماست پرهیز کنید. برخلاف اینکه این مسئله رایج بوده، عوارضی را برای فرد مصرف‌کننده به همراه دارد. ضعف شدید، افزایش احتمال سکته، لک و پیس، سردی معده، افزایش احتمال ابتلا به MS، ناراحتی‌های عصبی و تنها برخی از عوارض خوردن ماهی همراه ماست و دوغ است.

ساعت10 تاریخ 26////

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
دست شما درد نکند.عالی است.برای سلامت مردم هر جامعه ،نازمند به آگاهی افراد آن جامعه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام مفیدبودتشکر
آخرین اخبار