نخستین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی عسل ارومیه افتتاح شد

با حضور معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار آذربایجان غربی نخستین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی عسل ارومیه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،نمایشگاه تخصصی عسل ارومیه نخستین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی عسل در ایران می‌باشد که به همت شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی و خوشه صنعتی عسل استان برگزار می‌شود.

نمایشگاه تخصصی عسل ارومیه در ۶۷ غرفه دایر شده و در حاشیه آن نیز ۶ کارگاه تخصصی با ارائه مقالات علمی برگزار می‌گردد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کنسرسیو‌هایی از کشور‌های عراق و ترکیه در این نمایشگاه حضور دارند، ادامه داد: غرفه دارانی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، هرمزگان، اصفهان، تهران و کرمانشاه در این نمایشگاه حضور دارند.

عبدلی با بیان اینکه از کارداران کشور‌های آذربایجان و ترکیه جهت حضور در این جشنواره دعوت بعمل آمده است، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تیم‌هایی از کشور‌های هند، اسپانیا، لبنان، ترکیه، عراق، آذربایجان و قرقیزستان نیز از این نمایشگاه و جشنواره بازدید بعمل می‌آورند.

او گفت: هدف اصلی برگزاری نمایشگاه عسل شناساندن ظرفیت و ظرفیت تولید و بسته‌بندی عسل استان، معرفی خواص دارویی و غذایی و فرآورده‌های زنبور عسل، تغییر الگوی مصرف جامعه، ایجاد بستری برای مبادلات داخلی و خارجی محصولات عسل و معرفی آخرین دستاورد‌های صنعت زنبورداری در زمینه تولید و فرآوری و بسته‌بندی و توسعه بازار‌های هدف می‌باشد.

علی مصطفوی  نیز  به تشریح ویژگی‌های منحصر به فرد آذربایجان غربی پرداخت وگفت: آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های خاص، توانمند و مستعد ایران اسلامی است و هم مرز بودن با سه کشور و آب و خاک مناسب و حاصلخیز و مناطق بی نظیر و مستعد در حوزه گردشگری و وجود معادن موجب شده سرمایه گذاران مختلفی برای حضور در استان ابراز علاقه کنند.

او ادامه داد: با برگزاری جشنواره‌های ملی و بین المللی می‌توان فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری استان در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری و اقتصادی، به عنوان یکی از مراکز مستعد اقتصادی کشور در سطح ملی و بین المللی به دست آورد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت سرمایه‌گذاری در بخش معدن، خاطر نشان کرد: آذربایجان‌غربی به دلیل تنوع معادن جایگاه سوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده و امروز فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای استحصال مواد معدنی در استان وجود دارد.

او تصریح کرد: همه مسؤولان استانی در تلاش هستند تا زمینه جذب سرمایه گذاران جدید داخلی و خارجی را در حوزه‌های مختلف برای آذربایجان‌غربی فراهم کنند.

مصطفوی با اشاره به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: به لحاظ شرایط اقلیمی و وجود زیرساخت‌های کشاورزی در استان از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در کشور به‌حساب می‌آید و ۳۸ درصد اشتغال فعال استان در حوزه کشاورزی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان احصاء و شناسایی شده است، افزود: آذربایجان‌غربی در تولید عسل در سطح کشور جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و برگزاری جشنواره تخصصی می‌تواند ارائه مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاران در بخش عسل و تسهیل در روند جذب سرمایه‌گذاری موثر باشد

انتهای پیام/م

 

ارومیه میزبان نمایشگاه تخصصی عسل

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.