۲۲۰ طرح کشاورزی در آذربایجان غربی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۲۲۰ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۳۲۳ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

۲۲۰ طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی کشاورزی در هفته دولت در آذربایجان غربی افتتاح و کلنگ زنی می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و ۱۵ هزار شهید هفته دولت اظهارکرد: تعداد ۱۶ پروژه از مجموع ۲۲۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد ریال در ایام گرامیداشت هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی خواهد شد که با اجرای این طرح‌ها برای ۱۷۷ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.
 
جلیلی افزود: از مجموع ۲۰۴ طرح قابل افتتاح، ۱۸۶ طرح در زیر بخش مدیریت آب و خاک، ۲ طرح درزیربخش صنایع تبدیلی و غذائی، ۳ طرح مدیریت تعاون روستائی، ۴ طرح در بخش تولیدات گیاهی، ۸ طرح دربخش تولیدات دامی و یک طرح در بخش شیلات را شامل می‌شود.
 
او بیان کرد: با بهره برداری و کلنگ زنی از مجموع این طرح‌ها برای تعداد ۸۲۶ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود و بیش از سه هزار خانوار روستایی و عشایری از عواید افتتاح این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.
 
او با بیان اینکه کشاورزی پایدار، رونق تولید، امنیت غذایی به عنوان شعار هفته دولت در بخش کشاورزی سال ۹۸ انتخاب شده است، افزود: از مجموع اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرحها، بیش از ۳۶ میلیارد ریال آن مربوط به منابع اعتباری دولتی، بیش از ۹۹ میلیارد ریال آورده شخصی سرمایه گذاران، بیش از ۹۹ میلیارد ریال نیز اعتبارات ملی و بیش از ۸۸ میلیارد ریال نیز مربوط به تسهیلات بانکی اعطایی به متقاضیان سرمایه گذاری است.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه بیشترین تعداد طرح‌های قابل افتتاح مربوط به بخش آب و خاک است که از هفته جهاد کشاورزی تا کنون عملیاتی شده است، گفت: برای بهره برداری از ۱۸۶ پروژه در زیر بخش مدیریت آب و خاک شامل ۱۶۸ پروژه سیستم‌های نوین آبیاری در سطح ۷۱۸ هکتار، ۳ طرح استخر ذخیره آب کشاورزی، ۷ طرح پوشش بتنی کانال به طول ۴۳۴۰ متر و ۵ طرح خط انتقال آب با لوله و همچنین ۳ طرح مرمت و لایروبی و بازسازی قنات، اعتباری بالغ بر ۱۱۴ میلیارد هزینه شده است که از این طریق برای ۵۶۸ نفر نیز به صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.
 
او با اشاره به جزئیات طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت اظهارکرد: اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار، استخر ذخیره آب، لایروبی و مرمت قنوات، خط انتقال اب با لوله، پروار بندی بره و گوساله، مرکز جمع اوری شیر، مرکز خرید گندم، اقامتگاه بوم گردی، واحد بسته بندی حبوبات و غلات، واحد تولیدی پنیر پیتزا، گلخانه سبزی و صیفی، پرورش ماهیان سردابی از جمله این طرح‌ها است.
 
رییس ستاد بزرگداشت هفته دولت در سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: از مجموع ۱۶ پروزه قابل کلنگ زنی که در هفته دولت عملیات اجرایی آن‌ها در سطح شهرستان‌های شاهین دژو چالدران آغاز خواهد شد، ۱۲ طرح مربوط به سیستم‌های نوین آبیاری، یک طرح میدان عرضه دام، ۲ طرح مرمت، لایروبی و بازسازی قنات و یک طرح گلخانه هیدرو پونیک سبزی و صیفی است.
 
این مسئول اضافه کرد: هفته دولت فرصت مغتنمی به منظور اطلاع رسانی، تشریح و تببین فعالیت ها، دستاورد‌ها و برنامه‌های دولت در جهت آگاهی بخشی، امید آفرینی و افزایش اعتماد عمومی است. در دولت تدبیر و امید توفیقات و فعالیت‌های چشمگیر و ارزشمندی صورت گرفته است که باید به گونه‌ای برنامه ریزی نماییم که مردم اینگونه فعالیت‌ها را به صورت ملموس مشاهده نمایند، چراکه ارائه خدمات موجب دلگرمی مردم و تقویت نظام اسلامی می‌شود.
 
جلیلی با تاکید بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی تمامی توان خود را برای حل مشکلات حوزه کشاورزی به کار می‌بندد، تصریح کرد: بی شک اقدامات این سازمان در جهت افزایش ارزش افزوده و بهره وری در بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم است.
 
او افزود: برآورد می‌شود در آذربایجان غربی با دارا بودن ۸۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، امسال ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصول کشاورزی تولید شود که ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول زراعی، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول باغی، ۵۷۰ هزار تن محصول دامی، ۲۲ هزار تن عسل و ۱۵ هزار تن در بخش شیلات و آبزیان را شامل می‌شود.
 
 
انتهای پیام/م
 

بهره برداری از طرح جهاد کشاورزی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.